Gå til innhold

TA Technix justerbart senkesett, e36 Noe å anbefale? Subber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd dette?

TA Technix justerbart senkesett til e36.

http://www.partsandretards.no/justerbar ... ta-technix

Omtrent samme som på linken. Men de skulle ha et sett som passer 1991mod 320i også

(her er stabstag festet i demperbena mener jeg)

Noen som har noe å si om dette?

Bra kvalitet?

Ikke noe fare for at hjul subber i tårnlager/fjærer eller demperben på noe vis ??

Eller må hjulene spaces ut?

Tenker da på med ca org e36 innpress på hjulene.. Et38-42 en plass.

Takker for tips! :)

Skrevet

Tror du må ha spacer forran. Hadde TA på is'n og der måtte 5mm spacer til på de orginale felgene med et 42 (?)

Det er jævlig stivt (som de fleste billig sett)

Skrevet

Noe annet å anbefale da?

Vil helst slippe å space ut.

Forstått det slik at det settet her kan få problemer på eu kontroller?

Eller er det enkelt å få i vognkort med tuv ? (krever hjulstillingskontroll også?)

Har AP senkesett fra før, og det beholder jeg gjerne. (godkjent i vognkort også)

Så bedre å finne noe dempere løst muligens? :)

Skrevet

Du må nesten space ut når du skal ha coilovers. Uansett hva slags. Men du får 5mm spacer fra GS som er godkjente det fikk jeg godkjent ihvertfall.

Er greit å godkjenne egentli, må bare inn til hjulstillingskontroll.

Og i og med at du har så mye deler er det fort gjort for deg å ta stabstag og de to små stagene som festes i traversen fra en delebil og bygge om så du sliper dempere med feste til stag oppe.

Men vil heller anbefalle deg JOM enn TA. Jeg kjørte med TA i 2år ca og 40.000km. Ene demperen foran punkterte nå nylig så kvaliteten er helt grei til den prisen.

Men Ta senker lite i forhold til JOM, og jeg syns JOM er bedre å kjøre med. er litt mer smooth mens TA er mer humpete.

For å spare deg noen kroner bestiller du fra ebay. Bestilte nettopp JOM og alt kom på 2200kr med frakt og moms så dette er utrolig billig.

Skrevet

Hvprfor kjøper du ikke dette settet istedenfor? :)

http://www.partsandretards.no/justerbar ... /tuningart

Det er akkurat det samme som det du linket til, bare annen farge og 1000kr billigere.

Har selv det settet på min E36.

Originalhjulene (15" ET42 6,5toms med 205/60 dekk) subbet borti fjæra foran, så jeg måtte ha coiloversene på høyeste nivå. Bak var det ingen problem.

For å løse dette problemet kjøpte jeg likesågjerne originale M-sportfelger, 17x8 foran og 17x8,5 bak:

ewpxan1x2x6qbcehrp2f_thumb.jpg

Usikker på innpress eller andre spesifikasjoner, men vil tippe på ET38 eller ET35?

Da kan jeg ha den ganske lav foran uten at det tar borti. Mellom FELG og fjær er det ca en eller to millimeter klaring, så skulle gjerne hatt en liten spacer bare for å kunne senket den helt ned. :)

Skrevet

Har TA jeg også, funker helt greit. Felg forran er 8x17 ET 35, går akkurat klar;

v9j5xjvb1w611ogapnpt.jpg

Settet passer ikke helt med seg selv, har hørt flere må kappe litt av ene kanten på fjøren bak for å få i koppen til justering;

kaqm7quwc1ygaoflmkcs.jpg

Har ikke noe særlig erfaring med noe som helst annet senkesett, men for meg virker det helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...