sindre_savage Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Hei Har tenkt å få lakkert noen riper på bilen min. Har lakkert hele deler før,men nå skal jeg punkt lakkerere, så lurer på fremgangsmåten her. Har kjøpt en boks grunning, en boks med lakk, og en klarlakk. Hvordan pusser jeg,maskerer eller ikke? osv.. Mvh. Sindre
Odd-M Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Jeg ville ha maskert alle paneler som ikke skal lakkeres og tatt et panel i slengen. Dyktige lakkerere legger en "skygge" mot gammel lakk, en gradvis overgang. Dette er imidlertid vanskelig å få fint under de forutsetninger du har med sprayboks. Det er også svært vanskelig å gjøre dette på så små arealer som du sansynligvis snakker om. Mulig det kan airbrushes for best mulig resultat.
snappy79 Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Vanskelig å svare uten å ha sett bilder. Men som oftes om du har noen hvite riper i lakken så er det bare klarlakken som er skadet. Du kan da fylle i med klarlakk, og gå over med vannslipe papir 2000, så 3000 etterpå. Så kan du polere opp i to til tre steg etter på.
sindre_savage Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Takker for svar her. enig med at å lakke hvert panel hadde vært best, men da måtte jeg ha lakkert hele bilen min. å det giddet jeg ikke når jeg bare har noen små riper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå