J-Hols Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Hei, Jeg kikker på en 95' 540iT; http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29889891 Det er litt småfiks med den, så jeg rekner med det er mulig å prute endel. Her er feil/mangler på den: Vibrasjoner ved lavt turtall/tomgang? (ene viftebladet er knekt, sammenheng?) Bakvisker fungerer ikke. (Hva koster det å skifte ut lendningsnettet ut til bakluka?) Slitte vinterdekk og bremseklosser bak. Feilmelding på lysene, men alle lysene fungerer som dem skal. Noen rustbobler på nedre dørkant fremme. Hva ville dere betalt for denne og anbefaler dere kjøp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeid Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Hjelper kansje med en link ? Visst den er på nettet, da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Knekte vifteblader gir voldsom vibrasjon, så jeg tror nok ikke det blir den helt store utgiften. el-nett til bakluke får man på koed for noen små lapper, og om det er brudd/kortslutning i det nevnte ledningsnettet kan dette og gi alarmer på lysene, til tross for at de fungerer. Disse alarmene kan og komme av dårlig LKM (LysKontrollModul). Ang. rust så ville jeg først og fremst sett etter rust på de delene av bilen som ikke kan bytte ut uten å måtte sveise. Tenker da spesielt på kanaler osv. Ellers må jeg jo si at bilen ser veldig bra ut. Perfekt fargekombo på interiøret (etter mitt syn ihvertfall), noe som er veldig skjeldent. I og med at dette er en 95 modell, og som sådan en av de siste produserte E34, gjør den ekstra attraktiv for mange. Litt stiv pris, men igjen er dette biler for spesielt interesserte. Edit: Ser forresten at den har originale m-tech sideskjørt. Dette kan være en rustbombe, så jeg ville ha gjort en liten innsats for å få sjekket hvordan stålet er under skjørtene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-Hols Skrevet August 12, 2011 Forfatter Share Skrevet August 12, 2011 Men kan det være noe annet en viftebladene som skaper disse vibrasjonene? Kan vel fort vise seg å bli endel dyrere da? Hva koster det og skifte ut LKM om det skulle være problemet? Ledningsnettet må vel uansett skiftes ut siden slitasjen bare blir værre og flere ting en bakviskeren vil slutte å virke etter hvert. Rust på kanaler skal det ikke være noe av, men det vet jeg ikke før jeg ser selv. Ser at det har vært noen små flekker i hjulbuene av tidligere annonse på bimmers; viewtopic.php?f=12&t=46739&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Ville dobbeltsjekket km stand,under 200 000 på en 95 modell er sjelden.Mange luringer derute,stemmer km stand så er prisen helt ok.Lett å se at bilen er godt vedlikeholdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Jeg tror ikke det er noe annet enn viftebladene. Det er jo bare å få eier til å bytte vifta før salg. Er gjort på 10 minutter. Ny LKM er litt dyrt (1500 - 2000,-), men det lar seg alltids gjøre å få tak i en brukt. Da får du ihvertfall bekreftet at det er den som forårsaker problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-Hols Skrevet August 13, 2011 Forfatter Share Skrevet August 13, 2011 Ville dobbeltsjekket km stand,under 200 000 på en 95 modell er sjelden.Mange luringer derute,stemmer km stand så er prisen helt ok.Lett å se at bilen er godt vedlikeholdt Bilen hadde karroseribytte i 2006. Da ble motor, gir og bakaksling beholdt og resten byttet med en importert bil. Denne var da kjørt 180 000km og importbilen 145 000km. Det vil si at bilen er kjørt 195 000km og motor, gir og bakaksling ca 230 000km. Så dette skremer meg ikke veldig mye. Intriøret er jo fra importbilen, og ser lite slitt ut. Men skal selvfølgelig sjekke servicehefte og km stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-Hols Skrevet August 13, 2011 Forfatter Share Skrevet August 13, 2011 Jeg tror ikke det er noe annet enn viftebladene. Det er jo bare å få eier til å bytte vifta før salg. Er gjort på 10 minutter.Ny LKM er litt dyrt (1500 - 2000,-), men det lar seg alltids gjøre å få tak i en brukt. Da får du ihvertfall bekreftet at det er den som forårsaker problemet. Eier har bestillt nytt vifteblad, så finne jo ut om det fortsatt er vibrasjoner ved prøvekjøring. Håper at det ikke er noe mer alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 sjekk oljepumpe ved neste oljeskift,bolter som holder den kan sitte løst,bør festes med locktite,dette er en vanlig feil på v8 før 98-99 modell,sjekk også at alle bolter sitter fast på vibrasjonsdemper(svinghjul)som drar reimer,dette kan også gi vibrasjoner.Men dette er nok sjekket ettersom bilen har gått en del km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-Hols Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 sjekk oljepumpe ved neste oljeskift,bolter som holder den kan sitte løst,bør festes med locktite,dette er en vanlig feil på v8 før 98-99 modell,sjekk også at alle bolter sitter fast på vibrasjonsdemper(svinghjul)som drar reimer,dette kan også gi vibrasjoner.Men dette er nok sjekket ettersom bilen har gått en del km. Er klar over oljepumpebolt problemet ja, så det blir nok sjekket rimlig raskt om det blir kjøp. Nok av historier med folk som finner boltene liggende løse i bunnpanna. Eier viste vertfall ikke om dette var gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 Hei J-Hols Tenkte denne tråden kunne være nyttig lesing: viewtopic.php?f=9&t=194717 Lykke til om det blir kjøp E34 touring, ikke helt feil karroseri kan du si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet August 17, 2011 Share Skrevet August 17, 2011 Jeg tror ikke det er noe annet enn viftebladene. Det er jo bare å få eier til å bytte vifta før salg. Er gjort på 10 minutter.Ny LKM er litt dyrt (1500 - 2000,-), men det lar seg alltids gjøre å få tak i en brukt. Da får du ihvertfall bekreftet at det er den som forårsaker problemet. Eier har bestillt nytt vifteblad, så finne jo ut om det fortsatt er vibrasjoner ved prøvekjøring. Håper at det ikke er noe mer alvorlig. Prøvde bilen i går, vibrasjonen var voldsom, så tenkte ikke på viftebladet som jeg så var knekkt. Nå er det jo forsåvidt bare og holde igjen vifta, er det ikke? så finner man fort ut det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå