Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det finnes et nettsted/forum som kan fortelle meg om hvilke væsketyper jeg kan bruke på min X5 3.0d. Med dette menes oljetyper, frostvæske, bremsevæske osv.

Akkurat nå trenger jeg info om hvilken type frostvæske jeg kan bruke. Vet nemlig at det finnes minst 2 typer som er henholdsvis blå og rød av farge. Regner med at begge typene er glykolbaserte, men hvilken skal/kan jeg bruke på min X5?

En annen ting. Min X5 ryker blått med det samme jeg kaldstarter den, men den bruker ikke olje i det hele tatt. Er det normalt at det skal komme en blå røyksky når jeg kaldstarter den?

Skrevet

Grønn er vel typisk long life variant. Blå er vel typisk ikke. Sjekk manual, ekspansjonstank, etc du. ;)

Skal du bytte all kjølevæska er det jo greit, da bruker du bare den bmw spesifiserer. Skal du etterfylle er det kjekt og vite hva som er brukt fra før. :)

Skrevet

Fargen på vanlig kjølevæske varierer, men "longlife" er og blir rød. Ene og alene fordi man skal kunne skille den fra vanlig væske, som den IKKE må blandes med. Skal du fylle longlife må du være helt sikker på at det har vært brukt tidligere, alternativt spyle ren hele kjølekretsen med rent vann før du fyller på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...