oxygaxe Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 Tråden er endret fra e30 prosjekte som ble solgt. Ble handlet inn en e36 coupe for å ha m50b25 turbomotoren i (begynner å dra på årene, så kjøregleden ble mer prioritert en garasjetiden) Slik ser da den ut Planen er i grunnen lik som på e30, bare mye mindre jobbing og mere kjøring. Bilen er orginalt en 318is, me var montert i m50b20 turbomotor med et defekt stempel.
oxygaxe Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Er det noen som vet noe om fortia øå denne bilen, hvem som har gjort bytta motor osv?
hermanoo90 Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 Med tanke på at den er fra 318-325 motor, hvordan gjør du det med eugodkjenning etterhvert, med tanke på at det er fra 4-6 sylindra. ?
oxygaxe Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Jeg tenker å søke om å få den godkjent med 2,5. Er litt usikker hvordan denne prosessen går fram, så innspill og tips ønskes. Siden dette er facelift, så lurer jeg litt på dette med avgass osv, denne motoren er jo uten lambda, så vil tro dette er preface. Nå er det jo 325 understell, ventilerte, bora og slissa skiver rundt om. Men det kommer sikkert en helt annen motor oppi her etter hvert, noe fra nyere bmw og med pustehjelp
oxygaxe Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Da var vel motorplanene klare. Utgangspunkt 92mod m50b25 Blokk er planet og blir pusset og lakkert Planet topp. Je stempler med kompforhold på 8,5:1 Eagle H-profilråder 135mm. Bestilt 7mm ventilfjærkit med retainere fra ppf. Coopering toppakning. Nuke Blackline fuelrail Rc Bosch 1200cc dyser. Tial MvR44 44mm wastegate Precision 6265 turbo 2stk Tre performence 255lph pumper + filter Grenrør i polert rustfritt stål for toppmontert turbo. Ppf Dumpvalve Vipec v44 Inovate Lc1 bbl. Sikkert noe glemt også, blir dyr bestillingsliste. men skal ha dette klar til neste sesong. satser på å få koplet sprut og bremset bilen hos ppf rundt mars april. Så i løpet av september skal garasjen i allefall ha et varmt løp klart til vinteren. Plasserte e21 inn i et hjørne
oxygaxe Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 Holder på med å testmontere en "dummy" m50b20 bare for tilpassing, har lest trådem om m50 i e30, men lurer litt på hvorfor en må ha e28 535 motorputer? i tillegg står orginal putene fra m20 i bilen, men ser ut om det blir litt trangt for e36 motorfestan. Er jo 2 hulli traversen for den utstikkern på orginalputene, kan vel flytte putene i de hulene? Hvis dette er av hensyn til bremsekaftforsterker, så er den blitt den byttet ut med bkf fra m5, denne er jo mindre i diameter. Håper på litt råd og svar, skal få tatt noe bilder i løpet av dagen
oxygaxe Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 ja gleder meg selv. Fått bordkledd en del i helga, har bare litt på bakveggen igjen. Så er det vel litt stormsikring av bygget. Sånn ser det ut etter helgens innsats, min far, bror og jeg som skal dele bygget.168 kvadrat grunnflate og noe over 100 kvadrat full takhøyde i overetasje Kommer vel løftebukk og diverse inn, er bare enkeltfase med strøm for vinteren, men blir 3fase til neste sommer.
Østgaard Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Såg meget grei ut den garasja der. Flott prosjekt også
oxygaxe Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 jepp, men kommer ikke ordentlig i gang med projektet før isolasjon og plater er kommet på veggene samt portene er montert. Bestilte 3stk 3,5bx3h stålporter, men pga ukurante mål var det 6-8 ukers levering på disse. Men er tidlig på høsten enda, så får vel tid nok i garasjen i mange vintre fram i tid
oxygaxe Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Skjer lite men litt på bilfronten for tiden. Fikk tilpasset og montert stempelringer samt rådene, gjort klar til montering. Morro når alt er nytt, nesten så man ikke vil grise det til nedi motorn En liten tristnyhet er at portene til garasjen ikke kommer før i uke 43, så blir lite action fram til da. Men følgende er gjort med bilen. Interiøret er tatt ut. Orginal bensintank er tatt ut. motor og gir er tatt ut. Aircondition og cruisecontrol er demontert. Skal gjøres. Bagasjerom skal bygges om for tilpassing av bensinsystemet, (fuelcell og surgetank) En del tilpassinger i motorroommet. legge opp nye slanger tur/retur bensin. Bur skal bygges. sikkert mye mere, men oppdaterer etterhvert.
oxygaxe Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Jepp, skal levere ms2 aprute inn til en kompis for litt oppgraderinger, 4bars mapsensor med atmosfærisk trykkregulering og elektronisk turbotrykkjustering. så får jeg se om jeg er tilfreds med ms2 eller om jeg går får vipec v44.
Pedi Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 Garasje?? Må vel kalles vel driftsbygning dette?? Sinnsykt rått med en slik plass å mekke på! Grattis...
APedersen Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 Tøft prosjekt, ser ut som en helt grei garasje også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå