Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er endret fra e30 prosjekte som ble solgt.

Ble handlet inn en e36 coupe for å ha m50b25 turbomotoren i (begynner å dra på årene, så kjøregleden ble mer prioritert en garasjetiden)

Slik ser da den ut

2hrtqcnkk9oiq6jl4h98.jpg

Planen er i grunnen lik som på e30, bare mye mindre jobbing og mere kjøring.

Bilen er orginalt en 318is, me var montert i m50b20 turbomotor med et defekt stempel.

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg tenker å søke om å få den godkjent med 2,5.

Er litt usikker hvordan denne prosessen går fram, så innspill og tips ønskes.

Siden dette er facelift, så lurer jeg litt på dette med avgass osv, denne motoren er jo uten lambda, så vil tro dette er preface.

Nå er det jo 325 understell, ventilerte, bora og slissa skiver rundt om.

Men det kommer sikkert en helt annen motor oppi her etter hvert, noe fra nyere bmw og med pustehjelp :)

  • 3 weeks later...
Skrevet

Da var vel motorplanene klare.

Utgangspunkt 92mod m50b25

Blokk er planet og blir pusset og lakkert

Planet topp.

Je stempler med kompforhold på 8,5:1

Eagle H-profilråder 135mm.

Bestilt 7mm ventilfjærkit med retainere fra ppf.

Coopering toppakning.

Nuke Blackline fuelrail

Rc Bosch 1200cc dyser.

Tial MvR44 44mm wastegate

Precision 6265 turbo

2stk Tre performence 255lph pumper + filter

Grenrør i polert rustfritt stål for toppmontert turbo.

Ppf Dumpvalve

Vipec v44

Inovate Lc1 bbl.

Sikkert noe glemt også, blir dyr bestillingsliste. men skal ha dette klar til neste sesong. satser på å få koplet sprut og bremset bilen hos ppf rundt mars april.

Så i løpet av september skal garasjen i allefall ha et varmt løp klart til vinteren.

vero0wdonnhrf8q282ua.jpg

ye7bad6g5md3d2z886dm.jpg

Plasserte e21 inn i et hjørne :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Holder på med å testmontere en "dummy" m50b20 bare for tilpassing, har lest trådem om m50 i e30, men lurer litt på hvorfor en må ha e28 535 motorputer? i tillegg står orginal putene fra m20 i bilen, men ser ut om det blir litt trangt for e36 motorfestan. Er jo 2 hulli traversen for den utstikkern på orginalputene, kan vel flytte putene i de hulene?

Hvis dette er av hensyn til bremsekaftforsterker, så er den blitt den byttet ut med bkf fra m5, denne er jo mindre i diameter.

Håper på litt råd og svar, skal få tatt noe bilder i løpet av dagen

Skrevet

ja gleder meg selv. Fått bordkledd en del i helga, har bare litt på bakveggen igjen.

Så er det vel litt stormsikring av bygget.

Sånn ser det ut etter helgens innsats, min far, bror og jeg som skal dele bygget.168 kvadrat grunnflate og noe over 100 kvadrat full takhøyde i overetasje :)

f5tp60mv8ghwlqcw2jd1.jpg

Kommer vel løftebukk og diverse inn, er bare enkeltfase med strøm for vinteren, men blir 3fase til neste sommer.

Skrevet

jepp, men kommer ikke ordentlig i gang med projektet før isolasjon og plater er kommet på veggene samt portene er montert. Bestilte 3stk 3,5bx3h stålporter, men pga ukurante mål var det 6-8 ukers levering på disse.

Men er tidlig på høsten enda, så får vel tid nok i garasjen i mange vintre fram i tid :)

  • 3 weeks later...
Skrevet

Skjer lite men litt på bilfronten for tiden.

Fikk tilpasset og montert stempelringer samt rådene, gjort klar til montering.

uvd94iaj2h5xb6jql39v.jpg

h8ja2yutifk1988nbc6m.jpg

Morro når alt er nytt, nesten så man ikke vil grise det til nedi motorn ;)

En liten tristnyhet er at portene til garasjen ikke kommer før i uke 43, så blir lite action fram til da.

Men følgende er gjort med bilen.

Interiøret er tatt ut.

Orginal bensintank er tatt ut.

motor og gir er tatt ut.

Aircondition og cruisecontrol er demontert.

Skal gjøres.

Bagasjerom skal bygges om for tilpassing av bensinsystemet, (fuelcell og surgetank)

En del tilpassinger i motorroommet.

legge opp nye slanger tur/retur bensin.

Bur skal bygges.

sikkert mye mere, men oppdaterer etterhvert.

Skrevet

Jepp, skal levere ms2 aprute inn til en kompis for litt oppgraderinger, 4bars mapsensor med atmosfærisk trykkregulering og elektronisk turbotrykkjustering. så får jeg se om jeg er tilfreds med ms2 eller om jeg går får vipec v44.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...