JonasFB Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Hei, skal ha storservice på bilen snart, og lurer på om noen har erfaring med service i sverige. Er det no penger å spare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Hvis du er så opptatt med og spare penger bør du selge BMW'n og kjøpe deg en Skoda, eller Kia. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Hei JonasFB. Søk på nettet over verksteder i fylke (len) du tenker deg i sverige å ring og hør. Du bor i ski så da ville vel Gøteborg og Alvsborg by på muligheter. Har ingen erfaring med service selv i sverige men en kompis sparte 50%!!!!! på sin budbil. At du sparer penger tviler jeg ikke på turen ble ikke billigere for min venn men norske service-summen ga han service i sverige, 9kg kjøtt og en natt på hotellet ved Liseberg God tur til sverige Igjen en kommentar til dolk Spare penger er å være forutseende med bilen du har slik at den ikke byr på uforutsette problemer. Hvor mye koster bilen på bildet ditt pr mil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasFB Skrevet August 18, 2011 Forfatter Share Skrevet August 18, 2011 Takk for svar! Min bestefar bor i sverige, så skal ta det på veien ned en gang. Så opphold blir gratis. Dolk: Jeg er student, og har ikke all verdens med penger! Men ja jeg kjøper BMW istedenfor Kia fordi det er verdt penga! Fin bil du kjører forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Søker du litt i forumet ligger det inne lenker og erfaringer til flere verksteder inkludert steder i Tyskland. Ett fåtall har lørdagsåpent, men det finnes ett par. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Dro med tideliggere bil til Udevalla i Sverige. http://www.auto7h.bmw.se/se/auto7h/sv/index.html Fikk kjempeservice til nesten halv pris av Bilia. Kommer til å ta turen over neste gang det er storservice også. Små mindre servicer tar jeg her hjemme. Dolk.. *facepalm* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Stod i bladet Motor i sommer om ein kar som sparte 50k på å reise til svergie, prisen i Svergie var riktignok 2500 kr eller noko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Teien Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Hvis du er så opptatt med og spare penger bør du selge BMW'n og kjøpe deg en Skoda, eller Kia.Lykke til. lada er det bilen å kjøre runt i nope kia nope .bmw er ikke så dyr som du tror ang deller er mye rimligre org deller til bmw en japse bil . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 fadern måtte betale halve prisen i uddevalla enn det han måtte ha gjort på sunnmøre.. så om du alikavell skal dit e d greit å ta service i sverige:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 Sparer fort mange tusen på service i sverige ja. Du trenger ikke å reise lenger enn til feks Årjäng, der er det flere verksteder som tar service på feks BMW. Husk bare å ta med kvitteringen når du skal inn igjen i norge, for som norsk statsborger trenger du ikke å betale svensk mva på service siden dette ikke er handelsvare og du får da refundert mva (25%) av servicekostnaden. Jeg har campingvogn i sverige som står der fast (nå på 9.året) og har benyttet meg av servicer i sverige i mange år. Serviceprisen er fort under halve prisen av hva det koster her hjemme i norge, og i tillegg får du igjen den svenske mva hvis du stopper på grensen, så her snakker vi mange kroner spart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 Sparer fort mange tusen på service i sverige ja.Du trenger ikke å reise lenger enn til feks Årjäng, der er det flere verksteder som tar service på feks BMW. Husk bare å ta med kvitteringen når du skal inn igjen i norge, for som norsk statsborger trenger du ikke å betale svensk mva på service siden dette ikke er handelsvare og du får da refundert mva (25%) av servicekostnaden. Jeg har campingvogn i sverige som står der fast (nå på 9.året) og har benyttet meg av servicer i sverige i mange år. Serviceprisen er fort under halve prisen av hva det koster her hjemme i norge, og i tillegg får du igjen den svenske mva hvis du stopper på grensen, så her snakker vi mange kroner spart. Men du må vel betale norsk moms? Hvis du får refundert den sveneske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 Hvis du er så opptatt med og spare penger bør du selge BMW'n og kjøpe deg en Skoda, eller Kia.Lykke til. Herregud for en dum kommentar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet August 23, 2011 Share Skrevet August 23, 2011 Spørsmål Men du må vel betale norsk moms? Hvis du får refundert den sveneske? Svar: Nei så lenge det ikke er mva på service som IKKE er en handelsvare som tas inn i landet må du IKKE betale mva til den norske stat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 http://www.dinside.no/778692/spar-penge ... i-utlandet Her står det litt om refunere svensk moms, og hvilke summer som du er moms pliktig i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet August 27, 2011 Share Skrevet August 27, 2011 Hei, skal ha storservice på bilen snart, og lurer på om noen har erfaring med service i sverige. Er det no penger å spare? send det på anbud http://bileier.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå