Per-Arnee Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 har nok en gang problemer med min 2.0l m50 motor. nå er det at plutselig en dag gikk den ikke rent og bare fjuska. den "sperrer" ved 2500rpm nå, går den over så dør den litt til den kommer litt under 2500rpm så prøver jeg litt gass så den kommer over 2500, så dør den ut til den kommer litt under igjen. slik bare fortsetter den opp og ned om jeg prøver å gi litt gass. og den smeller endel også, det gjør den også under 2500rpm, men kun ved å tråkke fort på gassen. den går akkurat som den skal om jeg kjører sakte og pent opp til 2500 rpm, kommer også fint opp i fart om jeg fortsetter å gire. har kobla ut lmm, veivsensor, gasspjeldsensor, kamsensor for å sjekke om det blir noe forskjell. men ingenting skjer... når jeg kobla ut gasspjeldsensoren så skjedde det ingen ting, muligens den? hadde vært veldig fint om noen skjønte det dårlig forklarte problemet mitt og kunne finne en løsning!
oleo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Skjer ingenting om du kopler ut veiv og kam sensor? Den sviver vel ikke uten at dette er koplet til? Men jeg tror jeg ville tatt en diagnose....
Per-Arnee Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 den går ikke uten kamsensor nei. men uten veivsensor så går den faktisk, hadde samme problemet for litt siden, og da kjørte jeg noen dager uten veivsensor til jeg fikk ny
Per-Arnee Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 ved en diagnose så vil feilen dukke opp med en gang? om alle sensorer osv er koblet til da..
oleo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Så lenge du har samme problem så ja... historikk lagres og gamle feilmeldinger vises. Derfor pleier man å først kjøre en diagnose.... nullstille alle feilmeldinger og så kjøre ny diagnose. Da ser man hva som er gammelt og hva som er "nytt"
Fekzen Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Det låter som att den hamnat i någon form av felläge, för det blir precis samma sak om man tex ändrar i programmet utan att göra checksumman rätt. Varvar upp till 25oo rpm och inte mer.. Försök som Oleo säger att radera alla felkoder och kolla vad som blir kvar. Kan ibland räcka med att radera felkoderna så fungerar det igen, men så kan samma fel såklart komma tillbaka innan det är fixat. Mvh// A.Fekzen
Per-Arnee Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 jeg har aldri kjørt en diagnose på bilen selv, så vet ikke noe om gamle feilkoder på bilen desverre..
oleo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 jeg har aldri kjørt en diagnose på bilen selv, så vet ikke noe om gamle feilkoder på bilen desverre.. Som sagt så lagres alle feilkoder i en log... slik at når man kjører en diagnose så vil denne loggen fortelle om alle tidligere registrerte feil (evt tilbake til forrige gang diagnose ble kjørt). Fremgangsmåten er som forklart... 1 - kjøre diagnose og lagre alle feilkoder for sammenligning 2 - start bilen og kontroller om feil fremdeles er tilstede 3 - kjør ny diagnose. Da vil kun feilmeldinger som er helt ferske vises.
Per-Arnee Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 okei, takk! da må jeg nok prøve å få kjørt en diagnose.
Per-Arnee Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 får ikke tatt noe diagnose på et par dager. noen som har forslag til hva jeg kan prøve å feilsøke selv?
oleo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Sjekk luftfilter, trekk ut LMM og ta av batteripolen i 30 min. Prøv så om den er likedan... oppfører den seg fremdeles likt ville jeg ventet på diagnosen!
Per-Arnee Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 prøvde bilen ned til jobb idag, klokka 9.00. da gikk den like dårlig. men når jeg sku hjem igjen så gikk den akkurat som den skulle, helt fint! men de siste 100 meterene på tur hjem så kom problemet tilbake..
oleo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Da tror jeg nesten jeg ville sjekket bensinpumpen...
Henryk Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Jeg har nesten akkuratt samme problem som deg, men da tuller den mer på lave turtall, når den står på tomgang så står den omtrent og hoster, akkuratt så den går. Høres ut som den får ALT for mye bensin på tomgang, turtall er den grei. Kanskje bensinpumpen min og?
Per-Arnee Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 min hoster på tomgang min også.... også med en gang jeg vrir om tenninga så hører jeg en "surkle" lyd fra bensintanken tror jeg, vet ikke om det kan ha noe å si... hvordan kan jeg sjekke om pumpa funker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå