bayerks-mach-werk Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Jau jau jeg kan jo legge inn noen bilder her for å holde litt liv i denne tråden. Igår så kjeda jeg og en kompis oss så vi bestemte oss for å pimpe opp bilen hans litt en citroen ax . Han kjører s4 til vanlig så ax er bare herje vinter bil. Jupp her kommer bildene Dette er ved vask og før polering og start av prosjektet. Polert bak den blir fort blank. 50/50 av panseret Ene siden ferdig polert men felga var kjipe så de måtte gjøres noe med gule lys og 100 metere mega harry haha upolert lakka felga hvite Blei litt tøft syntes jeg og alt var gratis da det var ting han hadde liggende , bmwn har fått seg en real omgang med scholl consepts den også så den er fin å blank igjen må få tatt en photo shoot snart så dere får oppdatert med noen bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Hahaha denne Ax'n til Lars er så rå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet September 12, 2013 Forfatter Share Skrevet September 12, 2013 Da er m5 fanger bestilt fra schmiedmann , så da må jeg bare høre med lakkerer fortløpende om når han har tid til å falkkert. Har den siste tiden hatt en rekke merkelige elektriske feil , der multifunksjonsrattet tok kvelden feilmelding på girkassa kom opp osv , alle disse feilene skyltes en enkel ting som tenningslås kontakten. Deilig at det bare var noe så enkelt så nå er den skiftet ut og alt er på stell igjen deilig. Det følger ikke med tåkelys til m5 fangern da så disse må jeg kjøpe utenom, men sånt fåes vell på ebay til en overkommelig pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Halloisn hadde en drøss av snåle el feil på e39 n i det siste og fant fort ut av hva det var for no , endelig fikk jeg byttet tenningskontakta. Alle feilene ble borte . Det er lista med feilmeldinger som kom opp når tenningskontakta var fucked. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet September 22, 2013 Forfatter Share Skrevet September 22, 2013 Da var søndags vasken unnagjort så nå er bilen klar for en ny uke Alltid digg å starte uka med nyvaska bil, men må til med en liten polering snart da jeg faila sist så det bli littt for mye skjolder. Så gleder jeg meg til å få lakk på m5 fangern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Da kommer vinteren snart og jeg fikk en brå impuls over meg at jeg må få prøve og få gjort noe med den rusta jeg har før saltinga starter for fullt. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve meg frem litt selv først å se ossen resultatet blir . Kjøpte no bokslakk som kom i posten idag spraymax det skulle visst nokk være ganske bra mht til at man lakker med boks så time will show. Starter vell med å pusse og lakkere en av de nærmeste helgene . Her er bilder av pakka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Kulda begynner å komme pluss at dem melder snø på yr så da var det vell like greit å få på vinterhjula . Så idag har jeg skifta hjul og og tatt en litt lengre og etterlengtet vask med pricbort og ironx for å få unna mest mulig veismuss, må vell til med ett lag voks snart også, men det får bli etter det lille lakkprosjektet mitt. Var egentlig utrolig deilig å få på ballongdekka igjen for bilen var utrolig stiv med 19 tommerne og supersport senkesettet , så nå er den ikke like fet lenger , men litt mer komfort og slipper å tenke så hardt på fortauskanter og annet snacks langs veien. Her kommer noen bilder fra dagen. ironx som godgjør seg på vinterhjula. møkkete å fæl ikke vaskan på over 2 uker ikkkjeee braaa. fuglebajs huff . prickbort som godgjør seg. ferdig vaska deilig den følelsen med nyvaska bil. Lurer litt på om det hadde sett litt fetere ut om jeg plasti dippa vinterhjula mine hvite, men kanskje en dum farge på vinterstid mht til møkk . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Flott bil med mye riktige upgrades... Hvite hjul på vinteren er gjerne ikke noe sjakktrekk nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Flott bil med mye riktige upgrades... Hvite hjul på vinteren er gjerne ikke noe sjakktrekk nei Takk er veldig fornøyd med bilen selv også, er ikke mye jeg syntes den mangler nå lenger, en m-front og noen ccfl ringer så er jeg vell godt på vei tenker jeg . Men i den siste tiden har jeg drevet på litt med lakkering og rust og sånt god knask som blir på eldre biler med åra. Kan jo ikke ha en bil full av rust heller så da var det bare å få ræva i gir før saltinga starter for fullt. Her er noen bilder av prossesen er første gangen jeg gjør dette så foreløpig er jeg ganske så fornøyd med resultatet. Av med bakfanger, fant rust under der ja. Ikke lite heller det nei. Bakluke mi er også glad i rust. Mere og mere rust etter som man ser etter ja er vell fort sånn det blir. Bare å begynne å demontere låser og det som er da. Kjøpt inn grovrengjører og punktsandblåser til å fjerne rusta med Sandblåser rusta rundt låsen Og under luka i plateknekken Og her ett annet punkt på luka det var begynt å boble litt. Sanblåst over all rusten for å komme skikkelig ned i porene på metallet . Fått sveisa rusthullene og lakkert over med rustprimer. Sparkla og pussa klart for slipegrunning Slipegrunning er på Tok ett ekstra lag med slipegrunning på bakluka Og her ett lag til bak Baselakken påført Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Klarlakken er på Hadde jeg for lite klarlakk blei det sånn som dette og med for mye ja så da lir det vell fort sig tenker jeg . Sånn blei finishen på lakken Alt i alt så er jeg veldig fornøyd til at dette er første gangen jeg gjør noe sånn som dette , fikk et sig og det skal våtslipes og rubbes over så tenker jeg det blir greit. Det var alt for denne gang og er alltid hyggelig med tilbakemeldinger på det man gjør hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Flott stykke arbeid. Men sveisa du igjen begge hullene som var under fangeren? Skal være et hull som er drenering der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet November 10, 2013 Forfatter Share Skrevet November 10, 2013 Flott stykke arbeid. Men sveisa du igjen begge hullene som var under fangeren? Skal være et hull som er drenering der. Takk blei stor fornøyd selv også kanskje jeg skal kjøpe en m front å lakke selv også . Men har gått med en god del arbeidstimer da skjønner hvorfor det koster litt å lakkere, ihvertfall vistt man skal få skikkelig bukt med rusta . Ja har sveisa igjen begge dreneringspunktene som var der ja, men skal undersøke litt for det er 2 dreneringslanger som stikker ut litt lenger bak også. Vist ikke så må jeg vell borre noen hull pg tette godt rundt kantene hvor jeg bora. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet November 18, 2013 Forfatter Share Skrevet November 18, 2013 Da har jeg gjort bile klar for vintern med scholl polish og collinites voks Her kommer bildene Litt skjolder i bilen fra sist gang jeg grovpolerte. Polerte opp med scholl sin s40 da blei det kanonbra. Var et lite parti bak med lakkstøv der rubba jeg litt med scholl og da blei også dette borte. Her er sånn fargefroskjellen blei på der jeg lakkerte og orginal lakken , jeg har ikke klart å synse noen forskjell enda ihvertfall, der jeg har lakkert er nedenfor plateknekken. Hele bakenden rustfri deilig. Voksen jeg brukte. Da skal bilen være klar for vintern nyvaska og polert og ikke minst ett godt lag med voks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Åhh, ingenting slår nypolert bil med skikkelige produkter.... nam nam, haha.... vi vet at vi er detailere når en blir glad i hjerteroten av nypolerte og velholdte biler Må få tatt 528'en til helgen tenker eg PS: Har byttet interiørlistene i min, og tenkte og lakkere de gamle i lakkboksen, Noe du kunne ha vært interessert i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet November 19, 2013 Forfatter Share Skrevet November 19, 2013 Jo takk, det er en utrolig deilig følelse med ren og pen bil, men gleden var ikke helt den samme før med rusta , når jeg vaska så så man rusta ekstra godt, men var godt å bli kvitt den så får jeg se hvordan det hilder seg utover vinteren . Hvilken farge skal du lakkere de gamle i da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå