Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1992 520i touring. Denne har kun åpen diff, og jeg har veldig lyst på diff.brems til vinteren. Hvilke differensialer passer rett på? Trur ikke det blir aktuelt å bytte innmaten, men hele "klumpen".

Skrevet
188 diff fra e28, e30 , e36 compact , z3 og e34 520i

Endelig et konkret svar :D

Hvordan ser man at det er en 188 diff utenfra?

EDIT: Kunne man virkelig få diff.brems på e34 520i?

Skrevet

Det er ikke så lett for et utrent øye å se egentlig, men diff som kommer fra E30 325\M3, E36 323 compact, Z3 2,8-3,2, E28 518-528 og e34 520i er 188 diff. Altså de mest motoriserte 3 seriene og minst motoriserte 5 seriene. Tidligere kunne man bestille diffbrems som ekstrautstyr så man kunne får det på hvilken som helst bil egentlig. Til og med en 316 compact jeg kjøpte satt det en diffbrems på :) Du må også ha utveksling i bakhodet når du ser etter diff slik at du får en som er nermest det du har fra før

Skrevet

Altså, det finnes flere typer forskjellige 188 differ. Og du må ha "e30 typen". Det er litt forskjellige design på diffhuset selv om innmaten er den samme..du kan f.eks ikke bruke en 188 diff fra e36 på en e30. De er ikke like

Skrevet

Er en 188 fra e34 525 det der

Edit:

Eller ved nærmere syn trur jeg heller det er en 210 fra en e32 (evt e34 m5). Ser den har stjernemønster på flensene og den boltsirkelen ser mye større ut enn det som er på 525.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...