oleo Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Fikk et litt rart problem med viskerne i dag som jeg håper noen har vært borte i tidligere. Jeg har regnsensor og denne sto aktiv mens jeg kjørte... det regnet og viskerne gikk kontinuerlig. Plutselig stoppet de... jeg prøvde sette dem på fullt ved å vippe viskerhendelen helt opp, ingen reaksjon. Så presset jeg hendelen helt ned (hakket forbi stopp) da startet dem. Nå virket de over hele spekteret (sensor og manuell). Fortsatte å kjøre på sensor! Men etter en stund stoppet de på nytt. Presset hendelen helt ned og ingenting skjedde. Vippet hendel opp på Fullt og da startet de igjen og alt var i orden på nytt. Men det varte ikke lenge.. neste gang den stoppet så hjalp ingen knep. Den ville heller ikke spyle vinduet. Men bakrutevisker fungerte og spylte. Slo av viskerne helt i 3min... prøvde på nytt og da virket alt igjen. Og fungerte de siste 15min av turen.
Morbus Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Sjekk viskermekanismen under dekslet ved frontruten.. Kan hende denne begynner å gå tregt. Min skjærte seg helt. Så ble det ene staget byttet, men kulene var nedslitte, med det resultat at viskerene havarerte enda en gang, selvsagt på motorveien under heftig regnvær.
oleo Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Sjekk viskermekanismen under dekslet ved frontruten.. Kan hende denne begynner å gå tregt.Min skjærte seg helt. Så ble det ene staget byttet, men kulene var nedslitte, med det resultat at viskerene havarerte enda en gang, selvsagt på motorveien under heftig regnvær. Takker for tips, skal ta en titt under der. Ønsker definitivt ikke samme oppelvelsen som deg... man får noe panikk i 110km/t i regnvær og stillestående viskere. Dog virket dette mer som en elektrisk/elektronisk feil da også spyler sluttet å fungere så lenge viskerne ikke ville gå. Regnsensor bør det vel heller ikke være... da burde de vel fungert på manuelle trinn!? Hadde vært Relee så burde vel spyleren fungert!? Kan det være selve bryteren? ...selv om bakrutefunksjonen fungerte!?
bmw cab Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Er nok releet som sitter i vindusvisker motoren som kødder med deg gitt.Bytt ut motor,så ordner nok ting seg
oleo Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Er nok releet som sitter i vindusvisker motoren som kødder med deg gitt.Bytt ut motor,så ordner nok ting seg Mener du børstene? Releèt sitter vel ikke inne i motor? Hadde ikke spyleren også koplet ut samtidig med motor så kunne jeg vært enig i børstene... håper ikke jeg har to separate feil som slår ut synkront. Kan Relefeil gjøre at spyler kutter? Noen som har vært ute for dette?
DJ RS2 Matrix Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 høres ut som det samme problemet eg har på min e46, plutselig fungerer ikkje viskerene når den har stått i regnsensor modus. og da fungerer den ikkje på ein evighet etter på. syplerene fungerer men ikkje viskerene. Veldig tøft å kjøre rundt med masse spylervæske på ruta... når dette skjer så virker viskerene ikkje på nåken av hakkene. heldigvis er det voks på ruta så klarer forsatt å sjå godt uten vindusviskerene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå