Rasmuuuuus Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Sikkert mange tråder om akkurat dette fra før, men er ny på forumet, så er ikke så erfaren. Jeg vurdere og ettermontere NAVI i E39 min. Bør jeg kjøpe en brukt orginal en? Eller bør jeg kjøpe Dynavin eller dette andre merket? Hualigan eller hva det er? PÅ bilen er det orginal BMW Business spiller, med telefon. Om jeg så kjøper Dynavin, er dette mye arbeid? Mange overganger osv? Eller er det Plug and play? Multifunksjonrattet og telefonen vil funke vanlig? Håper noen kan gi meg noen detaljerte svar!=) Har ikke gjort dette før, så må ha det med teskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Vet at å ettermontere orginalnavi egentlig koster mer enn det smaker. Da enheten koster skjorta, også kommer koblinga i tilegg som koster resten av antrekket. Så personlig ville jeg gått for Dynavin (evnt. Hualingan). Er ikke sikker på hvordan Dynavin/Hualingan oppfører seg mot telefonen, men vil tro at dette skal være rimelig greit. Og det funker normalt med multifunksjonsrattet Kanskje ikke det fullstendige svaret du ønsket, men en liten pekepinn er det iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmuuuuus Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 Takk Men, er det Plug And Play? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Dynavin/Hualingan er plug and play. Orginal navi derimot er ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bengt Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Hei! Har tidligere hatt både E39 og e38 med orginal navi. Disse har få utbyggingsmuligheter med tanke på musikkavspilling osv. Har nå 525 dat 2002, og kjøpte Dynavin for snart ett år siden fra Jeff i USA. Han er glimrende på service og spørsmål. Dette var før han startet egen nettbutikk. Nå har han egen side: http://jandtdistributing.com/dynavinsolutions. Denne spilleren er plug and play og funker som bare juling!! Spiller av musikk via Bluetooth, USB eller plate. Kan også spille fra iPod, men der funker menyen litt dårlig... Fikk med ferdig innstallert navi på min, men ser dette er kommet som tilleggsvalg nå, har noe med opphavsrett å gjøre tror jeg... Handsfree funker ved automatisk tilkobling via Bluetooth hver gang jeg setter meg i bilen. Kjøp med USB forlenger så kan du montere kontakt i midtkonsoll. Har du DSP på stereo vil dette by på problemer, men hvis du har vanlig er det ingenting å vente på: Løp og kjøp! Bengt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tech Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 Du har DSP, så du kan ikke bruke noen av de uorginale enhetene sammen med det originale anlegget. Jeg ville uansett ikke valgt noe annet enn original navi til tross for begrensede muligheter. De andre ser ikke bra ut spør du meg. Å ettermontere original navi i denne går selvfølgelig, men det er veldig mye jobb! Jeg hadde nok latt det være som det er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Original navi ser 100 ganger bedre ut enn både Dynavin og Hualingan sine spillere spør du meg. Det er litt jobb å montere original navi, men jeg synes det var verdt det. Det finnes fine monteringsanvisninger som ligger på nett. Regn med minst 6000 - 10000kr for original navi, da du trenger en del komponenter for å komme i mål. Når det gjelder tilkoblingsmuligheter, så finnes det mange fine løsninger på det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmuuuuus Skrevet September 13, 2011 Forfatter Share Skrevet September 13, 2011 Er det noen annen måte og skaffe navi på, utenom orginalt når man har DSP? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 En kan jo gjøre som han her da: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/195482 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå