johnnymoll Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 har en 98mod e39 520ia somdriver og klakker, er det ventilløfterene eller noe annet som er lettvint å bytte?
Stonescream Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 En helt standard 5x-40 eller 10w-40 motorolje holder nok. Vanos kan kakle godt om den er gåen, du kan søke på youtube etter vanos defect eller lignende så får du videoklipp som du kan sammenligne mot din egen motorlyd. Feks:
johnnymoll Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 En helt standard 5x-40 eller 10w-40 motorolje holder nok.Vanos kan kakle godt om den er gåen, du kan søke på youtube etter vanos defect eller lignende så får du videoklipp som du kan sammenligne mot din egen motorlyd. Feks: min klakking er veldig mye stillere.
hao Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 åssen vil du anbefale?+ Se hvilken olje selskapet anbefaler for deg og velg den det er lettest å få tak i. http://www.shell.com/home/page/products ... match.html http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sd ... id=2064443 http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066588 http://www.mobil.no/Norway-English-LCW/oilselector.aspx
ThomasEK Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Kan anbefale Castrol Edge SPORT Utroli god olje på de fleste biler jeg har hatt... Valvoline sin er og veldig bra. husker ikke navn i farten..
hao Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Kan anbefale Castrol Edge SPORT Utroli god olje på de fleste biler jeg har hatt... Valvoline sin er og veldig bra. husker ikke navn i farten.. Ser ingen grunn til at han skal kjøre på noen av de dyreste oljene som er utviklet for motorer med meget høy ytelse og er beregnet på banekjøring. Det er ingen garanti for at en helsyntetisk Edge olje er bedre enn det som anbefales i smøretabeller. Følg den API spes som kreves fra BMW og følg oljeselskapets anbefaling i henhold til det http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... 5DXQ_0.pdf
ThomasEK Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Syns du Castrol Edge Sport er den dyreste oljen? Ligger ifra 650kr til 780kr for en 4l. Er ikke ufattelig dyrt det.... Kan godt verr de bruker den i racing sammenheng, men er anbefalt å bruke på mange biler. Edit: Hao: skal bare kverulere du
hao Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Neida, ingen kverulering. Tok det kanskje litt feil Diskusjon ang olje har gått mange ganger på forumet og da er det veldig ofte at det kommer forslag til olje rett fra løse lufta. Veldig mange ganger dreier det seg om dyre oljer som er beregnet på racing bruk og kanskje ikke er den optimale oljen for en normal bilbruk. Det er så mye bruk ditt, bruk datt. Det er jo veldig enkelt egentlig. Det stilles krav til oljetype(spec) fra leverandør og da kommer selskapene med forslag til olje som tilfredstiller disse kravene. Ser også i enkelte tilfeller der det kreves spesielle oljer fra merkeverksted, kommer selskapene bare med anbefaling om å bruke original olje. Beklager hvis det ble oppfattet litt kvast Ble litt utenfor tråden dette da Er lurt å sjekke oljenivået ditt ,for ofte er det lite olje som forårsaker tikking. Det er lett å glemme å sjekke nivået hvis en ikke driver med bil til daglig. Ofte kommer tikking fra ventilene bort ved oljeskift hvis dette ikke er gjort nylig da. Sørg da for riktig type olje. Gjerne Edge hvis det anbefales Her fra Castrol sin anbefaling på M52B20/M52B20TU SLX Professional Powerflow BMW 0W-30 MERKE BMW MODELL 520i, -Touring (M52TU, E39) (5 Series) MOTOR B ÅRSMODELL 1998-2000
johnnymoll Skrevet August 23, 2011 Forfatter Skrevet August 23, 2011 tikker ikke så veldig, den KLAKKER.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå