integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 enkleste kjennetegn: Jetronic fordeler i blokka, og 2 rader i hjernen. motronic: fordeler på kam, 3 rader i hjerne.
Arnesen1 Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Aha, takk Skal få sjekket dette. Vil jeg få noen gevinst av å montere chip dersom jeg har Motronic? Eventuelt andre metoder jeg kan hente ut 150 hest ut av denne motoren, uten å bruke en formue på det? Vil ikke bytte motor. Den jeg har har kun gått 138.000 så den vil jeg beholde. Men det hadde vært gøy å fått hentet ut litt til dersom det lar seg gjøre til en ålreit pris. Grenrør, effektanlegg, chip? vil det gi meg det jeg er ute etter? (her hagler det inn med amatørspørsmål, så ikke mobb ).
janerik171187 Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Aha, takk Skal få sjekket dette.Vil jeg få noen gevinst av å montere chip dersom jeg har Motronic? Eventuelt andre metoder jeg kan hente ut 150 hest ut av denne motoren, uten å bruke en formue på det? Vil ikke bytte motor. Den jeg har har kun gått 138.000 så den vil jeg beholde. Men det hadde vært gøy å fått hentet ut litt til dersom det lar seg gjøre til en ålreit pris. Grenrør, effektanlegg, chip? vil det gi meg det jeg er ute etter? (her hagler det inn med amatørspørsmål, så ikke mobb ). det enkleste (og billigste) for å få 150hk er å sette inn eller bygge om den du har til en m20b23 motor. ang skivebrems så er det bare å bytte bærebruer bak til noen med skivebrems er 6skruer, 2 muttere og 2 bremserør/slanger + håndbrekkwaierene og stabstag om du har fort gjort men spørs hvor mye rust det er
Arnesen1 Skrevet August 23, 2011 Forfatter Skrevet August 23, 2011 det enkleste (og billigste) for å få 150hk er å sette inn eller bygge om den du har til en m20b23 motor. Takk for svar Hva innebærer egentlig dette? Hva må byttes/tunes for å bygge om? Har ikke noe lyst til å bytte motor. Jeg er ganske amatør når det kommer til å skru bil. Men jeg kjenner flinke folk, som helt sikker kan hjelpe meg hehe.
Arnesen1 Skrevet August 24, 2011 Forfatter Skrevet August 24, 2011 Har hørt noe om at man kan bytte spjeldhus til ett fra 325. Jeg har egentlig ikke så mye greie på hva det en gang er. Men vil gjerne gjøre det etterhvert om det ikke har noen ulemper. Så er det noen som kan lage en kjapp "how to" ang hvordan det gjøres og hva som trengs?
Arnesen1 Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 Bump! Her er det jeg lurer på nå, etter å ha sett nøye på bilen, lest litt på forumet og prøvd å søke meg fram til det meste jeg har lurt på. 1. Motoren min har Jetronic ikke Motronic. Hva er den praktiske forskjellen på dette? hvilke ulemper/fordeler har dette? 2. Leser at man kan montere ett B25 spjeldhus på motoren for å få mer hk ut av den. Er dette plug and play, eller hva må til? 3. Ang skivebrems bak. Hvis jeg har forstått rett så trenger jeg bare å skaffe bærebruer til de fra f.eks 325/323. Montere disse, og koble til slanger og wire osv som allerede er der. Eller må disse byttes/legges til i tilegg? Jeg har ingen særlig kunnskap om bilmotorer, men jeg vil veldig gjerne lære mest mulig. Jeg kan få noen til å hjelpe meg med å ordne disse tingene. Men det morsomste hadde vært om jeg hadde greid det selv. Det er derfor jeg kanskje maser litt, men jeg vet at her på forumet finnes de som har peiling, og at dette naturlig blir det rette sted og spøre om slikt. Hadde derfor vært meget hyggelig med litt mer respons på mine kanskje litt amatøriske spørsmål Mvh Arnesen1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå