Sweetpipe Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Natt til søndag ble min E36 318 påkjørt da den stod på en parkeringsplass i Sandefjord. Vitner kunne fortelle om en sølvfarget "Civic-lignende"-bil som kræsjet inn i bilen min, for så å fortsette villmannsturen uten å bli tatt av politiet (står nevnt i bunn av denne artikkelen). Siden det er en eldre bil har jeg ikke noe mer enn delkasko på denne, men jeg hadde fortsatt regnet med at slike skader skulle blitt dekket, uavhengig av om gjerningsmannen ble tatt eller ikke. Ifølge If er altså ikke dette tilfellet. Selv mistenker jeg at det her er snakk om samme bil: http://www.sb.no/nyheter/bilbrann-pa-varden-1.6434485. Er dette altså tilfellet? Virker bare rart for meg at ting som brann, eksplosjon, skader ved innbrudd etc blir dekt, men ikke påkjørsel av parkert bil hvor gjerningsmannen har stukket av. Føler det er galt at man som fornærmede skal bli straffet for at gjerningsmannen kommer seg unna (men at det ville blitt dekt dersom noe også ble stjålet fra bilen).
handsome Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Tror du først å fremst må anmelde saken, og forklare om vitnene dine
Sweetpipe Skrevet August 23, 2011 Forfatter Skrevet August 23, 2011 Saken er anmeldt til politiet, og politiet hadde allerede opprettet sak på det i forkant, men de har altså ikke fått tak i gjerningsmannen.
handsome Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Men du har vitner? Og ingen husker folkene eller reg nr?
Werther Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Det er nok lite vits i å anmelde slikt. Det blir jo garantert henlagt likevel, i hvertfall når ingen har regnr, bilmerke, person eller noe. Livet er urettferdig dessverre, man må bare takle slikt så godt man kan. Heldigvis for din del er bilen gammel, så du får jo tak i billige deler på høggeren.
in2you Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Aiaiai..! Det der er surt, håper gjerningsmannen blir tatt!
haybimmsen Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 d e faen ingen ting som e så surt som sanne drittfolk som dette, ble selv pårygga med sykkelen min å måtte punge ut 20k han stakk av han oxo..
wazzap Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Siden du har delkasko på bilen din så har du faktisk ikke noe dekning til å få dekket skaden du ble utsatt for med mindre de skyldige blir tatt. Hadde du hatt kasko dekning på bilen så hadde du kunne tatt det på forsikringen men du ville fått bonustap på bilen.Så ut ifra skaden ville det nok ikke lønnet seg med mindre du har 75 % bonus i 6 år eller mer.
Bimmerfører Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Opplevde tilsvarende i sommer, saken ble anmeldt og jeg har kasko med snart 15år skadefritt. (så ingen bonustap) Saken ble henlagt etter 14dager Skulle jeg tatt dette på forsikringen måtte jeg ut med 4000,- i egenandel, så jeg fant heller delene på skroten til 1500,- og byttet selv
Sweetpipe Skrevet August 24, 2011 Forfatter Skrevet August 24, 2011 Takk for tilbakemeldinger Selv om det ikke var den beste nyheten. Veldig surt med sånne møkkafolk ja. Tydeligvis ikke ditt vanlige "kjøre borti parkert bil på Rema'n og stikke av"-tilfelle dette her, men samme utfall mtp forsikring. Jeg får sjekke om det er noen her på bimmers som har noen deler til salgs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå