Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som må til for at det skal gå an å få ein e36 325i med turbo i godkjent med skilt på. Bilen er også ein 92 modell, så får vel ikkje noke avgiftssmell grunna hk? Bilen er benka til 240 på hjula...

Noen som har fått godkjent 325 med turbo? Og hva måtte til? Trenger hjelp da bilen er lettere å selge godkjent...

Skrevet

nå er ikke jeg noen ekspert,

men så lenge bilen har vært i Norge mer enn 10 år, så er det ingen avgift for effekt økning.

det er ingen problem og få en e36 godkjent med 240 hk, problemet er vel at du må ha papirer på utslipp som bilen er nå, og turbo kittet må være tüv godkjent eller E-merket,

noe jeg tviler på at kittet er, tror det er ditt verste problem,

send en mail til sfoor for eksempel så får du konkret svar

Skrevet

aldri hørt noe om at turbodelene må være TÜV-godkjent.

Mitt ståltips er å bygge om bilen så den er lik M3 ellers. Da kan du godkjenne innenfor et effektområde som allerede er levert fra BMW.

Godt mulig Vegvesnet sier du må dokumentere at alt er likt M3, det du da gjør er å koste på deg noen kroner i verkstedstimer hos en bmwforhandler hvor de sjekker om alle deler er byttet

Skrevet

Men hvordan stiller de seg til avgasskrav da? Etter som jeg har forstått det er det også her de er veldig strenge. Dette går selvfølgelig greit dersom du har relativt liten effektøkning slik at du fortsatt kan bruke original styreenhet som er godkjent. Men hva om man skal hente ut såpass mye at man må ha ny motorstyring da? Hvis man turbomater en 320 fra 150hk til 280hk og bygger om til m3 understell og ny motorstyring. Hvordan stiller de seg til utslipp? Vil de fortsatt stå å kreve syklustest fra tuv? Eller holder man bare kjeft om dette og håper de ikke vet om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...