Gå til innhold

1983 BMW 628CSi - solgt


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Sjekker interessen for denne.

Det er ei venninne av meg sin, hun har ikke råd til å ha den.

Delfingrå 1983 BMW 628CSi. Grått skinninteriør, stor kjørekomputer, varmeseter, sentrallås (sikkert standard) osv.

Simons sportseksos.

297e1a93.jpg

Hjulbuer bak og kanaler må byttes, og bilen bør lakkeres. Det er også litt småpjusk med den. Speedometer fungerer ikke, viftebryteren til varmeapparatet fungerer ikke, setevarme fungerer kun i sitteputen på førersetet (men der fungerer den til gjengjeld så bra at man nermest brenner seg på låret). Lekker olje gjør den også.

Bilen er begjært avregistrert grunnet manglende EU-kontroll.

Det er et greit lite prosjekt for en som kan sveise. Hjulbuene er ikke så bortrustede at man må bytte hele bakskjermene, det går helt fint å kjøpe de hjulbuene som koed selger for typ 400kr per side.

Rundt 15 000,- for den bør være oppnåelig.

Ta kontakt på PM, så kan jeg videreformidle.

Eller ring henne.

Christina: 48003940

På bildene står den utenfor et verksted for bytte av fjørbein. Derfor er den noe ujevn i høyden!

Bilder:

b8c95aeb.jpg

56a18ea8.jpg

5c4d547f.jpg

c9eb06e7.jpg

e17f9690.jpg

2d4fcc27.jpg

072f64c0.jpg

9743f1e0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om girkasse og drivlinje er lik for 635 og 628? Hvordan er interiøret? Simons fra "kat" og bak? Vet du tilfeldigvis hva girkasse som står i?

Virker antennen? Lyktespyler og viskere? Noe annet enn fjørbein som er nytt på denne?

Mye spørsmål, ja vet, men er på nippet te å gje et bud, må bare vite litt mer om den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antennen har jeg mine tvil om at fungerer. Diffen mener jeg er mindre på denne enn på 635CSi, er iallefall slik på E28.

Girkassen er Getrag 240 mener jeg. Lyktespylerene og viskerene fungerte i vinter iallefall. Hva de gjør nå, er jeg ikke sikker på.

Eksosen er fra og med midtpotte og bakover.

Interiøret trenger noe rens og smøring for å bli bra. Kan ikke ta igjen at det var noen hull i det noen steder, men det er tørt og stivt. Grått skinn.

Fjørbeinet det byttes til er ikke nytt, det er et brukt et der nedre fjørskål faktisk eksisterer. Den falt av på det som sto på.

Annet nytt er vel noen bensinslanger... Tanklokk uten rust følger med, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva skjer hvis det ikke kommer noen takers? Oppdeling? Siden jeg ikke kan bruke kassen og drivlinja, så blir det bare lyktespylerene/viskerne, hele interiøret (dersom det er pent nok), kanskje eksos og noe annet småplukk jeg evt vil ha fra denne bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan for all del bruke kasse og drivlinje. Det passer rett på, men er bare litt forskjellig mtp hva det tåler i forhold til det som står originalt på bilen din. Tåler litt mindre herjing og rævkjøring.

Den er bare lagt ut her til nå, blir den ikke solgt så legges den på finn og andre steder. Blir det ikke noe da heller, blir hun/vi nok å kjøre den i filler på isbane i vinter etter å ha tatt noe quickfix på diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30 kom vel aldri med 240 kasse.. :)

Er nok mest sannsynlig 260 eller 265 kasse i den.

Kan bruke alle M30 girkasser på alle M30 motorer.. :wink:

Eneste man må passe litt på er at nyere M30 har svinghjulssensorer, det har ikke de eldste M30 kassene monteringshull for. Også har de aller gamleste (vanligvis 70 talls..) M30'ene speedometervaier koblet på girkassen, mens "nyere" biler har el-sensor i differensialen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30 kom vel aldri med 240 kasse.. :)

Er nok mest sannsynlig 260 eller 265 kasse i den.

Kan bruke alle M30 girkasser på alle M30 motorer.. :wink:

Eneste man må passe litt på er at nyere M30 har svinghjulssensorer, det har ikke de eldste M30 kassene monteringshull for. Også har de aller gamleste (vanligvis 70 talls..) M30'ene speedometervaier koblet på girkassen, mens "nyere" biler har el-sensor i differensialen.

Takk for info :)

Kom noen 535/635 med 260 også? Trodde alle x35 kom med 265. Har en 260 kasse liggende løst serdu, med originale hull til sensorene... Det var kun Motronic base som brukte disse sensorene, mao 535i, 635i og 735i fram til ca 87... E32 735i og E34 535i hadde ikke disse sensorene.

De kassene uten hull (for L-jetronic) er det jo bare å borre hull i. De greiene som sensorene skal stå nedi er der jo, hullene er bare tettet. :) Så 2 hull til sensorene og 2 til skruene, en gjengetapp og et skyvelær så er man jo i mål en fredag kveld i garasjen :P

Denne bilen er E28 basert, så den har elektronisk speedometersignal fra diffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått noen runder med meg selv og min bedre halvdel, og jeg kan ikke ta meg råd til dette med god samvittighet nå, med barn på vei og det som hører med.

Veldig synd, for jeg kunne gitt den et godt liv gjennom transplantasjoner inn i min. :lol: Skal ta en ny runde med tanker over helga, kanskje jeg finner en måte som jeg kan forsvare økonomisk. 8)

Apropos E28, skal du på treffet på Løå på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått noen runder med meg selv og min bedre halvdel, og jeg kan ikke ta meg råd til dette med god samvittighet nå, med barn på vei og det som hører med.

Veldig synd, for jeg kunne gitt den et godt liv gjennom transplantasjoner inn i min. :lol: Skal ta en ny runde med tanker over helga, kanskje jeg finner en måte som jeg kan forsvare økonomisk. 8)

Apropos E28, skal du på treffet på Løå på lørdag?

Jeg ska der ja, med e12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...