520Msport Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Bil: E39 520i M54 motor Motorlampa begynte og lyse idag, motoren går vanlig. Har en mistanke om at det kan være lamdasonde. Er det mulig å måle om denne er i orden? Hvor lenge må batteriet være frakoblet før motorlampa blir resat? Noe annet jeg bør sjekke før jeg tar en diagnose på bilen?
520Msport Skrevet August 24, 2011 Forfatter Skrevet August 24, 2011 Fiksa det selv Tror det var fordi det var kommet olje på lamdasensoren, når jeg fikk vasket bort dette og tatt av strømmen samt kjørt en tur var det ingen motorlampe lenger, og ingen penger til GS :)
SweetBMW Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Du resetter ikke feilkoder på BMW ved å ta av batteriet. Feilkodene blir lagra i DME uansett for senere lesing. Så selv om lampa er borte så er feilen fortsatt lagret.
520Msport Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 Du resetter ikke feilkoder på BMW ved å ta av batteriet. Feilkodene blir lagra i DME uansett for senere lesing. Så selv om lampa er borte så er feilen fortsatt lagret. Ok, men feilen er vel borte når lampa ikke lyser lenger?
SweetBMW Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Ikke nødvendigvis. Les feilkoder så ser du koster 500kr på BMW verksted eller så kan jeg gjøre det for deg når jeg skal til Tr.heim i oktober
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå