eskildb Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Driver så smått og ser etter ny bil, og det frister med en E46 320D, rundt 02-04 årgang. Mange av disse begynner å ha noen km på telleren..Noen som har erfaringer med disse bilene som har gått så langt? Mye som kan ryke? Hvordan er automatkassen på denne modellen?
thomascr Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 jeg har en som er gådd 228000, fungerer helt perfekt. har hørt litt om dieselpumpen og turboen
buckley Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Jeg har en E39, 520d. Tror dette er samme motoren.. min er gått 275kkm uten problemer. Den har hatt chip siden 80kkm og aldri brukt olje eller vann. Marius
2000Touring Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Jeg har 1999 320d som har gått 440.000km. Dette er da 136HK-varianten. Bruker ikke olje. Har byttet både dieselpumpe og turbo ved 300-350.000km
Thundercoil Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Min er 2001 m47d20 (136hk) Har byttet masse slitedeler, men det skyldes nok mest slurving fra tidligere eiere. Tenker da på foringer, støtdempere og fjærer, bærearmer og bremseskiver. Ellers fyller jeg kanskje 1-2dl med vann/kjølevæske hver 3. måned. Kjøpte bilen på 198 000km, turboen begynte å pipe pga. slark rundt 202 000km. I forbindelse med tuning, fant man ut at Luftmassemåler vår gåen. Men det så ikke ut som motordeksel eller skruer til veivhusventilasjonsfilter hadde vært demontert, noensinne, så det er kanskje veivhus.filteret som er synderen. Til info om denne motoren: Turbo koster 8000,- hos koed (1000 er depositum som du får igjen når defekt turbo er levert) Så den koster sånn sett 7000,- Luftmassemåler kom på 1700,- også fra koed.no. Men det kan være jeg har vært maks uheldig, uansett dårlig servicehefte på den, så det har nok litt å si. Men det er en utrolig fin og lettkjørt bil, så til tross for alle reparasjoner og kostnader, angrer jeg ikke på nok et valg av BMW Så lenge du er flink til å skifte diverse oljer og filtre, er 200 000km bare en liten tur for en BMW Edit: Glemte å nevne at sentrallåsen tuller seg innimellom, men det har kun hendt et fåtall ganger når bilen står i den varme sommersolen i mange timer. Fikk 12 feilmeldinger på førerdør på diagnose hos TRF-Racing, og det var visst et relé som var synderen, så heldigvis ikke noe dyrt og komplisert.
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 2002 320DAT km 150.000km. Status fra sommer 2010 til nå 2011. Verkstedsbesøk: Ca 40 ganger. Mye tull med motoren, gikk ofte i nød. stoppet plutselig, dro dårlig osv. Mye tull med det elektriske, alt fra speil som ikke virket til sentrallåser som fusket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå