mudbug Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 5 TIMER? er det ink røykepause og tenking???Jeg brukte 2 timer jeg. Ut med luftfilter,vekk med litt ledninger/rør. Trykk hånden godt nedi under innsuget.Bare knekke gamle slanger av, skal byttes ut uansett. Skru opp peilepinne røret. Ja det er trangt og jævlig. Men det er ingen grunn til å ta vekk innsuget. Dette har jeg lært av en kompis av meg som jobber på Stenshagen som bilmek. Og en annen ting til trådstarter. Tomgangs problemet forsvinner ikke. Det skal jeg love deg. Problemet ditt er selve vanosen. Og ta også ut tomgangsregulatoren, rens den med bremserens. Da har du utelukket det. Jeg skiftet både throttle pakning og vasket trottleventil.Itillegg til jeg merket alle elektriske ledningene. Jeg skiftet alle gummibelgene også,og med matpausen. Jeg tror at jeg ikke klarer å skifte ventilen med alle slangene på 2 timer.
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 For all del, ikke stress med denne jobben! Skal du gjøre dette selv, så demonter såpass mye at du får full oversikt. De som tror det bare er å knekke de gamle slangene og sette på nye bør tenke litt på hva som ramler ned i separatoren uder en slik prosess (slagg, slangebiter etc). Mitt råd er å demontere innsuget, og så bytte ut slanger og separator. Og å rengjøre spjeld og tomgangsstiller i samme slengen.
bmw cab Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Jeg har byttet endel av de. Og man trenger seriøst ikke å ta av innsuget. Ja,det letter arbeidet litt,men i min bransje så er tid penger. Har byttet såpass mange nå, at jeg har lært meg noen triks. Og jo aigin,det er ikke farlig å røske av de gamle slangene, eller knekke som jeg skrev. Og jeg skal ikke klage på hvordan folk gjør det, alle har sitt eget tempo og måte å gjøre ting på. Det er fullt lov Det viktigste er å være ute på forskudd. Det vil si, jeg liker å kjøpe inn nye div slanger, slangeklemmer, skruer, klips, div rensemiddel før jeg setter i gang jobben. Da er man sikker på at bilen blir ferdig, itilfelle noe blir ødelagt under jobben. Og når det kommer til veivhusventilasjonen,kjøpe hele settet.Med nye slanger og alt som hører til.
Hollabaloo Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Det viktigste er å være ute på forskudd. Det vil si, jeg liker å kjøpe inn nye div slanger, slangeklemmer, skruer, klips, div rensemiddel før jeg setter i gang jobben. Da er man sikker på at bilen blir ferdig, itilfelle noe blir ødelagt under jobben. Og når det kommer til veivhusventilasjonen,kjøpe hele settet.Med nye slanger og alt som hører til. Har du en standard innkjøpsliste du kan dele med oss?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå