Raichor Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Hei Da var guttedrømmen endelig oppfylt og jeg har fått kjøpt meg en E39 98 Touring, rød automat herlig å kjøre. Men har sine små feil som jeg selvsagt vil prøve å rette på og håper på å få høre deres erfaringer og tips først da denne skal bli 100% igjen før jeg gir meg. Innvendig ser den fin ut, svarte sport skinnseter. 1. Rustboble i øvre kant bakluke, tenkte å sandblåse denne med biltema punktsandblåser, men den er i en kant så er usikker på hvordan dette går. 2. Steinsprut skade i bakdør, en liten bulk på ca 1 cm, lime å dra ut eller presse ut? 3. Klarlakk har forsvunnet enkelte steder så den ser blass ut. 4. Antispinn lampe lyser. Ikke kommet meg til verksted og fått lest ut feilen ennå. 5. Airbag lampe lyser etter at forrige eier satte kneet på passasjer setet, prøvde å koble ut batteriet i en halvtime uten at det hjalp. 6. LCD display masse pixel feil så knapt lesbart, har bestilt nye pærer og kabel som jeg så i en annen post. 7. Bensin måler viser feil, selv test på panelet så fungerer den fint i henhold til testen, må jeg plukke ut å skifte floater eller er det annet jeg bør se på først? 8. Diverse striper i lakken, pensles? Spesielt takknemmelig for tips hvordan jeg skal rette opp rust og lakk skadene, tenkte å sandblåse, brunox, lakk, klarlakk + pussing i mellom, men siden dette er i en kant er jeg usikker på hvordan jeg skal gå fram. Har hatt flere andre merker bil før, men aldri vært heldig med lakk oppretting eller rust, bestandig kommet igjen så nå har jeg kjøpt punkt sandblåser og får låne kompressor på 4 hester som skal være mer enn nok. Gjerne også tips hvordan jeg går frem med sandblåsning. Jeg holder til i Trondheim forøvrig og jobber til daglig med helt andre ting enn bil (desverre).
bmw530i Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 velkommen til forumet høres ut som en veldig pen bil du har skaffet deg der, men bilder sier mer enn 1000 ord så ikke nøl med å knipse bilder av bilen innvendig, utvendig, motor, og kansje bilder av diverse feil du har nevnt ovenfor lykke til
Raichor Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 Takk takk, bilder kommer så snart jeg får vasket den i kveld.
TJ Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 5. Airbag lampe lyser etter at forrige eier satte kneet på passasjer setet, prøvde å koble ut batteriet i en halvtime uten at det hjalp. Først og fremst gratulerer med ny bil! E39 er nydelige biler. Ang lampen til airbagen, så skyldes nok det et brudd i sensormatten som sitter i setet eller en kabel i forbindelse med denne. Når forrige eier satte kneet i setet, forårsaket nok det et brudd (mao vær forsiktig med det). Helt vanlig feil på E39, men å koble ut batteriet eller slette feilkoder vil ikke fungere her. Du må skifte ut den ødelagte delen.
joachim sørlie Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Heihei, velkommen til forumet Bare 17år jeg, vi har en E39 525tds touring selv og den er en drøm og kjøre, elsker den.. Så blir nok en sånn på meg etterhvert og.. Gleder meg til og se bilder når du har vasket den, husk... Ikke vær sparsom på bilder, bedre med for mye enn for lite veit du
mudbug Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Gratulerer med ny bil. 4. Antispinn lampe lyser. Ikke kommet meg til verksted og fått lest ut feilen ennå. Hvis du er heldig , så er en av ABS sensor gått. Hvis ikke, så er det ABS modul . Denne modulen er en svakthet for E39. Bilen min har skiftet denne modulen også, kostet 5K. Den kan sende til USA for å fikse med billigere penge 5. Airbag lampe lyser etter at forrige eier satte kneet på passasjer setet, prøvde å koble ut batteriet i en halvtime uten at det hjalp. Det er helt sikker din passasjer occupancy sensor matte gått også. Du kan kjøpe en liten modul som kalles bypass sensor, men du kan sette live i fare. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E36- ... 4aadcd3a50
Raichor Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 Sett litt på den Airbag lampen, med 2 små aktive barn som raskt klatrer frem i setet og hopper på den ser jeg ikke helt store vitsen med å skifte ut sensor matten, så jeg tenker å kjøre en bypass så airbag vil alltid utløses i tilfelle krasj dvs den vil bestandig tro det sitter noen i setet.
Trond H. Olsen Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Gratulerer med ny bil.5. Airbag lampe lyser etter at forrige eier satte kneet på passasjer setet, prøvde å koble ut batteriet i en halvtime uten at det hjalp. Det er helt sikker din passasjer occupancy sensor matte gått også. Du kan kjøpe en liten modul som kalles bypass sensor, men du kan sette live i fare. Og hvordan kan du sette liv i fare ved det?
LK Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Legg gjerne ut bilde før og etter,skal snart gå i innkjøp av senk selv
Kennethe34 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Gratulerer med ny bil.5. Airbag lampe lyser etter at forrige eier satte kneet på passasjer setet, prøvde å koble ut batteriet i en halvtime uten at det hjalp. Det er helt sikker din passasjer occupancy sensor matte gått også. Du kan kjøpe en liten modul som kalles bypass sensor, men du kan sette live i fare. Og hvordan kan du sette liv i fare ved det? Han mener sikkert hvis bypass enheten sender ut gale verdier slik at airbag styreenhet tror at det ikke sitter noen i setet
mudbug Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Gratulerer med ny bil.5. Airbag lampe lyser etter at forrige eier satte kneet på passasjer setet, prøvde å koble ut batteriet i en halvtime uten at det hjalp. Det er helt sikker din passasjer occupancy sensor matte gått også. Du kan kjøpe en liten modul som kalles bypass sensor, men du kan sette live i fare. Og hvordan kan du sette liv i fare ved det? Han mener sikkert hvis bypass enheten sender ut gale verdier slik at airbag styreenhet tror at det ikke sitter noen i setet +1
BRIO Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Gratulerer med herlig bil Pixelfeil i displayet er også en ganske vanlig feil på e39. Må ev bytte hele greien for å bli kvitt det så vidt jeg vet. Kanskje like greit å ikke bry seg med det
Stephan.s Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Gratulerer med ny bil.5. Airbag lampe lyser etter at forrige eier satte kneet på passasjer setet, prøvde å koble ut batteriet i en halvtime uten at det hjalp. Det er helt sikker din passasjer occupancy sensor matte gått også. Du kan kjøpe en liten modul som kalles bypass sensor, men du kan sette live i fare. Og hvordan kan du sette liv i fare ved det? Han mener sikkert hvis bypass enheten sender ut gale verdier slik at airbag styreenhet tror at det ikke sitter noen i setet Slutter ikke denne bare kretsen? Mener at bypassen lurer systemet til å tru at det faktisk sitter noen der. Har ingen annen ulempe enn at airbagen på passasjersiden utløses ved kolisjon, selvom det ikke sitter noen der.
Torsa Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Gratulerer med herlig bil Pixelfeil i displayet er også en ganske vanlig feil på e39. Må ev bytte hele greien for å bli kvitt det så vidt jeg vet. Kanskje like greit å ikke bry seg med det Hadde samme greia med min e39, jeg og min kompis brukte ca 5 timer på å reparere dette. Dette er ikke for hvem som helst å fikse! Min kompis er avioniker med lang erfaring fra slike ting på helikopter, selv han sa at dette ikke var lett. Kjøpte kabel matte etter anbefaling fra noen på dette forumet: ebay i England. En sak som ikke er bra med dette er at de bruker kniv på lcd diplayen for å fjerne gamle rester av "ledning", bruk heller rense middel og Q-tips. Det er også med en skum list som skal øke trykket til lcd mot kontakt punktene, denne har dårlig lim. Vi la denne listen mellom plast rammen(selve instrument huset) og diplayen når vi satt i instrumenteringen. Noe som var suksess. Det er serdeles vanskelig å treffe med alle punktene fra flexikabelen og lcd. PS: flexikabelen har ikke noen "faste" merker hvor den skal stå(tar jeg ikke feil er det over 140 kontakt punkter i flexikabelen), dette blir gjort maskinelt ved produksjon med 100% presisjon. Det vi gjorde var at vi satt sammen lcd der vi trodde at det passet for så å kobble dette i bilen. Vi traff ikke det vi gjorde da: skar en is pinne rett slik at vi kunne dytte lcd sideveis i lengde retning, (har du først satt dette sammen, får du ikke delt disse uten å ødelegge flexikabelen )etter noen forsøk fikk vi den dit den skulle. Noen som vet om at vist man tar av pilene og kjører på test nr 2, vil instrumentene kalibrerer seg selv etter å ha hatt dem av? Vi tok ikke sjangsen på å ta dem av, tok borre trikset. DET ER IKKE LETT Å TREFFE RETT! Ser veldig lett ut på video-fix saken du får tilgang på når du har kjøpt flexikabelen. Det som bra nå er at alle mine pixler er friske Det dårlige er at det er kun spørsmål om tid før jeg får døde pixler igjen Er det noen som har interesse av hjelp? kan du pm meg så skal du få mitt nr, så kan vi avtale en nærmere beskrivelse pr tlf. Mvh Torsa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå