Robin1379 Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 det med asc'en kan skyldes waieren har hoppet ut, ryki eller noe som tar borti
Raichor Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Har begynt å skru en del nå, plukket i stykker og renset diverse elektriske deler og kontakter. Fant noen skjulte feil, blant annet at hele bakluken er rustet i stykker og faller fra hverandre om en tar på rett plass, vistes ikke før jeg begynte å se nærmere rundt ruta. Dermed har letingen på bilopphuggeri begynt etter ny bakluke, samt jeg trenger nye emblem de som står på er veldig slitte spesielt bak. Men ser ikke noe råd i å sveise eller gjøre for mye med bakluken den er 50% rust på øvre del. Radioen mister signalet hele tiden noe som er veldig irritabelt og tar heller ikke inn enkelte frekvenser, sjekket trådene på ruten venstre bak og så noen brudd som jeg lappet med et kit. Uten store bedringen. Lurer på om det er antenne forsterkeren antakelig, forøvrig en plagsom raritet at buisness modellen radio jeg har aldri husker når jeg skrur av motoren, den starter hver gang med full fader/balanse sett til venstre foran. Noe som forteller meg at den antakelig har brudd i konstant strømmen en plass. Airbag bypass er bare at sensoren tror det sitter noen der hele tiden så med mindre jeg har små barn der som kan kveles av airbag (de får ikke sitte der) så vil det bare gjøre at den vil alltid utløse skulle noe skje. ASC'en har jeg ikke funnet utav ennå, finner ikke noe løst i allefall. Men har bestilt instrument for å lese av feilkoder og en mengde andre ting så om et par uker skal jeg sette i gang for alvor, blant annet ha på kobberpasta på bremsene for de skriker litt, og det er litt for mye. Har en svoger som er bil lakkerer og har kompressor + diverse utstyr så jeg har kjøpt en punktsandblåser og skal fjerne de rust boblene jeg har funnet og fikse noen små striper rundt omkring samt steinsprut på panseret. Har bestilt ny kabel til LCD displayed og skal plukke i stykker og stryke på kontaktene rundt displayet samtidig og rense opp det som er. Vurderer å røske ut telefonen i midtkonsollen erstatte den med noe annet som en dvd spiller, liten pc eller noe annet. Har ikke helt gjort meg opp planer for hvordan jeg skal bygge den om ennå. Beklager forøvrig mangelen på bilder, plasket ned i hele helgen men skinner opp nå så venter på at den skal tørke litt.
BRIO Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Hvis du sjekker e39 på begagnatguiden på http://www.autopower.se/ finner du noe informasjon på noen av de problemene du har på bilen din
Raichor Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Hvis du sjekker e39 på begagnatguiden på http://www.autopower.se/finner du noe informasjon på noen av de problemene du har på bilen din Tusen takk for tipset, har sittet og lett på samtlige bmw forum jeg har kommet over etter diverse løsninger. Foreløpig er listen min: - Skifte ut bakluke (den er rustet verre enn jeg trodde og det kommer inn vann langs ruta.) - Radio forsterker mister fortsatt signal etter jeg renset, presset kabler og hadde på kontakt spray. - Front radio/kasettspiller glemmer fortsatt alt hver gang jeg skrur av motor. Husker om jeg slår av/på radio innen noen sekunder. Leter etter replacement eller om jeg skal spare opp til en dynavin som erstatter. - Rustflekker og diverse riper. Lurer på hva i svarte ene bak skjermen har vært borti, dype riper i selve fangeren. - Defekt rygge sensor.
Matren Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Gratulerer med ny bil.4. Antispinn lampe lyser. Ikke kommet meg til verksted og fått lest ut feilen ennå. Hvis du er heldig , så er en av ABS sensor gått. Hvis ikke, så er det ABS modul . Denne modulen er en svakthet for E39. Bilen min har skiftet denne modulen også, kostet 5K. Den kan sende til USA for å fikse med billigere penge Kan også berre være enn liten wire. Som ligger å strammer og slakker av. Bytta sjølv denne på min, kosta 130kr.
TheUltimateDrivingMachine Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Gratulerer med ny bil.4. Antispinn lampe lyser. Ikke kommet meg til verksted og fått lest ut feilen ennå. Hvis du er heldig , så er en av ABS sensor gått. Hvis ikke, så er det ABS modul . Denne modulen er en svakthet for E39. Bilen min har skiftet denne modulen også, kostet 5K. Den kan sende til USA for å fikse med billigere penge Kan også berre være enn liten wire. Som ligger å strammer og slakker av. Bytta sjølv denne på min, kosta 130kr. Har du en diy på bytte av denne wiren? Min gikk av og på i begynnelsen om jeg kjørte over dumper osv. Men nå har den kuttet helt ut. Så kanskje det bare er wiren som har tatt kvelden(?)
Matren Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Nei, har ikkje da.. Men kan sjå om eg kan ta eit bilde kor den sitte. va enkelt å bytta!
TheUltimateDrivingMachine Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Nei, har ikkje da.. Men kan sjå om eg kan ta eit bilde kor den sitte. va enkelt å bytta! Hadde vært veldig snilt hvis du hadde giddet det!
Endre Hånde Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Ang kabelen på lcd, jeg byttet den i radioen min for 2 uker siden. Det er plankekjøring! Alle pixler er fullt fungerende nå på min. (På første forsøk) Bare ta deg god tid.
BRIO Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 I tilfelle du ikke vet om det. Høggerdeler i databaser på nett. http://www.nbfbildeler.no/default.aspx? ... eSupport=1 http://www.bruktbildeler.com/del/deler.aspx Gjør det litt enklere å finne bakluke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå