Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet ut m42b18 med m52b28 nettopp, med fjernet EWS. Men når jeg skulle starte skjedde ingenting.. Det lyser i instrumentpanelet som vanlig, men når jeg vrir om nøkkelen helt kjinner den ikke, men lys i dash dimmes når jeg vrir.

Jeg tenkte det kanskje kunne være starter, da jeg er usikker på hvordan den skal kobles opp. Kobles starter sammen med dynamo? og hvilken av de 4 ledningene skal hvor?

Eventuelt hva mer kan skape dette problemet?

Karen på denne videoen har samme problemet:

Setter stor pris på hjelp!

Skrevet

vridde om nøkkel samtidig som en kompis dunket i starter, inten skjedde bortsett fra at ledning til styrestrøm smeltet i ledningsnett.. har lagt opp ny og koblet om på starter, men nå er det bare ett klikk fra starter så forsvinner lys i instrumentpanel...

Hjelp? kan også legge til at fløyte begynte å gå i ett kjør da ledning smeltet, er det kanskje overledning som ødelegger da ??

Skrevet

nei den er koblet ;) Ingen brudd, ingen eiring, ingenting.

Hadde av starter igår kveld, prøvde batteriet direkte på starter, og den klikker i da tannhjulet skyves frem, men den går ikke rundt av strømmen. Da jeg åpnet den, var ingenting kilt, alt kunne snus på for hånd.

Men dette forklarer vell ikke hvorfor lys i dash forsvinner når jeg "kinner". ?

Skrevet

har du nok strøm på batteriet ? når tannhjulet bli skyvi frem viser det att innslaget virker, men ikke selve starteren..

er du sikker på att den tykke røde + kabelen er godt skrudd til? uten den så er den slik du sier..

+ att det kan være dårlig jording selv om kabelen er skrudd til.. sleit med det her i forrie uke selv faktisk.. var da dårlig kontakt mellom jordingskabel og motorfestet på motoren..

klikker det i starteren når du vrir på nøkkel? eller er det bare stille ?

Skrevet
har du nok strøm på batteriet ? når tannhjulet bli skyvi frem viser det att innslaget virker, men ikke selve starteren..

er du sikker på att den tykke røde + kabelen er godt skrudd til? uten den så er den slik du sier..

+ att det kan være dårlig jording selv om kabelen er skrudd til.. sleit med det her i forrie uke selv faktisk.. var da dårlig kontakt mellom jordingskabel og motorfestet på motoren..

klikker det i starteren når du vrir på nøkkel? eller er det bare stille ?

Hør på Morty999.

Ett eller annet gjør at du har for lite strøm.

Dårlig batteri/jording/kontakter på batteri etc

Skrevet

Akkurat dette med starter har ikke jeg hatt særlig greie på, så jeg visste ikke før idag at starter ikke skal ha jordingskabel i det hele, men at den får jord da den er skrudd i blokka(SÅKLART :P )... Og personen jeg kjøpte motoren av hadde montert en kabel fra blokka inn på ene pol på starter, så det ble en kortslutning. Nå kinner starteren og alt ser ut til å være så det skal, komp i alle 6 syl. litt eksos fra alle 6 eksosporter Osv. men den starter enda ikke. Kan det hende at siden jeg har hatt av fuelrail og skiftet dyser, at den ikke har pumpet nok bensin til systemet? kan jeg ha koblet de nye bensinslangene på feil ende av rail?

Skrevet

Alt av coiler og tennplugger er bra, men det er ingen gnist og ingen bensintilførsel. bensinpumpa virket fint da den var koblet til en annen motor for noen dager siden så den skal være i orden.

Lurer på om det kan være noe galt i forbindelse med at ledningsnettet er bosch, har hørt at dette ikke er originalt på m52b28. Det kan kanskje være feilkoblinger i ledningsnett under innsug, klipskoblinger til diverse følere, sensor. Har noen en måte å vite hva som kobles til hva? :P er jo helt like alle sammen nesten... En er blå teip rundt, noen er blå inni, noen er gul inni, noen er grå inni, noen har 3 pinner, noen har bare to.... :/

Skal ta noen bilder av ledningene jeg mener så kanskje noen kan se forskjell på de.

Fungerer veiv og kamaksel sensor til både bosch og siemens ledningsnett?

Hva er triggerhjul og sensor ??

Skrevet
hjernen har forresten ikke ews. Er rød etikett på den :)

Vet ikke hva du mener her, men da B28 kom så hadde vel alle startsperre?

Skrevet
Alt av coiler og tennplugger er bra, men det er ingen gnist og ingen bensintilførsel. bensinpumpa virket fint da den var koblet til en annen motor for noen dager siden så den skal være i orden.

Lurer på om det kan være noe galt i forbindelse med at ledningsnettet er bosch, har hørt at dette ikke er originalt på m52b28. Det kan kanskje være feilkoblinger i ledningsnett under innsug, klipskoblinger til diverse følere, sensor. Har noen en måte å vite hva som kobles til hva? :P er jo helt like alle sammen nesten... En er blå teip rundt, noen er blå inni, noen er gul inni, noen er grå inni, noen har 3 pinner, noen har bare to.... :/

Skal ta noen bilder av ledningene jeg mener så kanskje noen kan se forskjell på de.

Fungerer veiv og kamaksel sensor til både bosch og siemens ledningsnett?

Hva er triggerhjul og sensor ??

Noe sier meg at du her har problemer med ledningsnett / hjerne, og undrer på hvor mye som ble brent når du svidde ledningen til stareren.. kan være greit å begynne på kjente feil.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...