Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hjernen har forresten ikke ews. Er rød etikett på den :)

Vet ikke hva du mener her, men da B28 kom så hadde vel alle startsperre?

Det er helt korrekt. Må ha vært sendt inn til en som har fjerna ews i ettertid. Rød etikett whatsoever har ikke noe å si på m52. Det var på de tidligere m50 motorene hvor "red label 413" hjerne er greia.

Skrevet

Har m50 ledningsnett på denne motoren, så mulig hjernen hører til ledningsnettet.. Har nemlig en rød etikettet 413 hjerne ;) Men har nå en chip som er optimert til M52B28 med M50B25 innsug, som har blitt testet i 328i av Eirik Viste her inne på forumet ;)

Problemet med motoren min ser ut til å være at ombygging fra OBDII til OBDI ikke er fullstendig gjennomført.

Ledningsnettet er skiftet, men mulig veiv, kam og bankesensorer ikke er byttet, og diverse andre følere o.l. og skal veivsensor erstattes med OBDI sensor, må reimhjulet fra veiva også skiftes vist......

Ledningsnettet som fulgte med min M52B28 er også et reint helv..! ingenting er koblet og jeg har funnet brudd i div. ledninger.

o1l8vmq568emlr150j6i.jpg

Har noen peil. på innsug forresten? Mitt innsug er tuklet en del med.. turbobygg kanskje?

2zcb7cy1mso9erhdpl0e.jpg

Skrevet

Om den er obdI konvertert så har du ihvertfal riktig hjerne :) Og da ville jeg ikke brukt det m52 innsuget der, men heller satt på et m50 innsug. Er ikke sikkert det har vært brukt turbo på den men det er en mulighet. Helt til venstre er der tomgangsregulator sitter, så slange til kullfilter, og til slutt veivhusfilteret. Det med trigger har jeg ikke peiling på desverre, men hørtes fornuftig ut i mine ører.

Skrevet

Hjertelig takk for info ! ;) Ja, tenker bruke M50B25 innsug, og kanskje BBTB ;)

Veit du hva desse to tappene er til forresten? Har det noe med temp. måler i org. luftfilterboks å gjøre kanskje?

3hy5fjtl8mvyvcoxxcsm.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Fikk startet motoren for en god stund siden, har ventet på eksos lenge nå så har ikke fått jobbet med den, men nå når jeg har montert eksos og innsug fra en m50b20 (midlertidig) så er det noe som ikke stemmer.

har fått den til å stå på tomgang ved å justere wirehylsa på spjeldet, men når jeg begynner såvidt å øke turtalet hiver den seg plutselig opp i til turtallssperra.

Har også hatt noen smell som jeg er ganske sikker kommer fra innsuget, og noen smågnister ut av eksosen(antagelig drit i eksos).

Prøvde å koble av LMM, men merket ingen forskjell.

Hjelp noen? :o

Skrevet

Prøvde å kjøre igjen etter en liten stund, og nå hiver den seg opp til sperra med en gang, uten at jeg rører pedalen..................

Også, kan smell i innsug være grunnet for høy motstand i eksos?

Skrevet
Prøvde å kjøre igjen etter en liten stund, og nå hiver den seg opp til sperra med en gang, uten at jeg rører pedalen

Tror det problemet ligger her.

Skal svært lite stramming til før du får fullt turtall.

har fått den til å stå på tomgang ved å justere wirehylsa på spjeldet,
Skrevet
Prøvde å kjøre igjen etter en liten stund, og nå hiver den seg opp til sperra med en gang, uten at jeg rører pedalen

Tror det problemet ligger her.

Skal svært lite stramming til før du får fullt turtall.

har fått den til å stå på tomgang ved å justere wirehylsa på spjeldet,

mulig, men den vil ikke stå på tomgang når jeg justerer den ned. skal jeg prøve å skru den inn så den ikke åpner spjeld i det hele på tomgang? at tomgangsregulator skal åpne nok til tomgang og at kanskje den er defekt eller i det minste for treg?

Skrevet

Kan du ikke starte den uten at wiren er strammet da, selv om den ikke går på tomgang.

Bare så du vet at det kun er tomgang som er problemet.

Sjekk kontakten på gass-spjeldet og gjør rein tomgangsregulator

Skrevet

jeg dunket litt i tomgangsregulator for sikkerhets skyld(som med starter når henger)

og skrudde inn på spjeldet så kun regulator drogt inn luft, den startet og hørtes fin ut, den gikk ikke hopp i turtal mer enn den skulle, men sliter med å holde seg på tomgang.

ingen ulyder noen plass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...