Gå til innhold

Problem med ABS/ASC og evt styreenhet DME

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyset for abs og asc lyser konstant gult inkl. Rødt varsellys..har tatt diagnose på BMW og de mener at enten abs sensor eller styreenhet er gått. Nå koster den forbanna styreenheten 10500 kr og eg kan ikke forstå at den skal være gåen. For at jeg skal finne det ut må jeg først bytte abs sensor og så se om lyset forsvinner. Det høres profesjonelt ut og har noen erfaring med dette? Det er en BMW e46 320i M52

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men ville bare si at det er hårreisende og høre at verkstedet sier at det er sensor eller styre enheten.

Klarer dem virkelig ikke og se om sensor er kaputt eller ei med det fancy utsyret sitt, så bør dem heller ikke forlange kroner for avlesingen.

Skrevet

Er det virkelig slik at et merkeverkstedet ikke kan måle på en ABS sensor om den er gåen eller ikke??

Jeg hadde samme problem på min bil (2000 E39) og tok diagnose på merkeverksted. Diagnosen viste feil på ABS sensor venstre bak. Verkstedet byttet da ABS sensoren venstre bak , men feilen forsvant ikke. Da konkluderte verkstedet med at ABS modulen var gåen. De hadde ikke målt at ABS sensoren var gåen før de byttet den. På toppen av at de ikke klarte å fikse feilen påstod verkstedet at det var gåen ABS sensor som hadde ødelagt ABS modulen. Den forklaringen kjøper jeg ikke. Problemet var alltid i ABS modulen (dårlige loddinger i kobling mot ABS sensor), men verkstedet fraskriver seg ansvar...

Dersom problemet ditt viser seg å ligge i ABS modulen trenger du ikke nødvendigvis å kjøpe en ny. Du kan spare ca 8000,- ved å sende ABS modulen din inn til reparasjon istedet (den kan som oftest, men ikke alltid, repareres). Den er enkel å skru ut og inn. Bilen kan brukes uten ABS modul mens denne er til reparasjon (men speedometer/ABS vil ikke virke).

Firma som reparerer ABS moduler:

http://innosund.com/content/view/17/52/

http://www.modulemaster.com/en/index.php

Sjekk ut

Skrevet

Takker for svar..deprimerende at de skal gamble for å se først om det er sensoren siden feilen kommer fra høyre bak. Uansett helvetes irriterende og dyrt. Håper det kun er sensoren.

-s-

Skrevet

De ser jo hvilken sensor som er gåen på diagnose-utstyret sitt da. Det trenger man ikke merke-verksted til engang..

Men om de ikke ser noe, så er det vel mest sannsynlig hjerna som er gått til helvete..

Skrevet
Lyser de lampene med en gang du starter bilen, hvilken model er bilen din?

Ja de går ikke av etter selvtest ved start. Abs asc begge gul og et rødt med utropstegn. BMW 320i m52 1999

Skrevet

Etter rapporten fra diagnose så er det ABS føler høgre bak. Satser på at det er den ellers gidder jeg faen ikke fikse det. Forbanna drit.

• 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...