Gå til innhold

Bygge om stereo/navi E38

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å bygge om midtkonsollen på 740'n, og bygge om til 16:9 navigasjon. Pr i dag er det ingen navigasjonsenhet, kun org kjørekomputer, cd-veksler og kassett-spiller..

Er det noen som har gjort dette før, og vet sånn noenlunde hva jeg bør huske på?

Evt, er det noe vits i det hele tatt og bygge om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja settet inneholder absolutt alt du trenger av monteringsdeler og kabler. Det du trenger i tillegg er monitor, navikomputer ( nb! Mk3 eller mk4) og radio (bm24 eller bm54). Anbefaler også videomodul, men den er ikke nødvendig for å få dette til å fungere. Og ja, du kan bruke en 4:3 monitor :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja settet inneholder absolutt alt du trenger av monteringsdeler og kabler. Det du trenger i tillegg er monitor, navikomputer ( nb! Mk3 eller mk4) og radio (bm24 eller bm54). Anbefaler også videomodul, men den er ikke nødvendig for å få dette til å fungere. Og ja, du kan bruke en 4:3 monitor :wink:

Siden jeg har liten erfaring med navigerings-systemet, må jeg nok bare spørre hva som er forskjellen på navikomputer mk3 og mk4, samt radio bm24 og bm54? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt rundt på ebay.de etter "bmw mk3", "bmw mk4", "bm24" og "bm54", så ser du forkjellene. Mk4 er nyere enn mk3 selvfølgelig og er dvd basert i forhold til mk3 som er cd. Bm54 er nyere enn bm24. Det finnes 2 typer av bm54. En med runde pinner i tikoblingskontakten og en med flate pinner. Ettermonteringsettet for navi er beregnet for radioer med runde pinner. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt rundt på ebay.de etter "bmw mk3", "bmw mk4", "bm24" og "bm54", så ser du forkjellene. Mk4 er nyere enn mk3 selvfølgelig og er dvd basert i forhold til mk3 som er cd. Bm54 er nyere enn bm24. Det finnes 2 typer av bm54. En med runde pinner i tikoblingskontakten og en med flate pinner. Ettermonteringsettet for navi er beregnet for radioer med runde pinner. :wink:

Tusen takk for svar, skal ikke se bort i fra at jeg ble litt klokere nå! Da er det bare å vente på at auksjonstiden går ut, såpass at jeg får bestilt :):applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...