Gå til innhold

Chip/Tuning Diesel bil?

karl92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer og chippe en TDI med 140hk+-, ikke helt sikker.

Greien er den at jeg får inntrykk av at det er flere måter og chippe en bil på. Det ser ut som noe er med en fysisk chip, noe hvor et verksted bare kobler seg inn via dianogseinngangen og justerer noe, og en måte som heter powerbox? Er dette rett? Isåfall hva best og mest rimelig og best? Jeg er ikke interessert i høyere forbruk, heller tvert imot. Vil gjerne ha lavere forbruk ved normal kjøring, så er det noen av disse metodene som har en negativ innvirkning på forbruket? Eller vil alle senke diesel-kostnadene?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg har mye kunnskap om dette, så vil anbefale å ta kontakt med TRF-Racing her på forumet, han kan det som er å kunne rundt dieselmotorer!

Etter det jeg har skjønt så vil ikke forbruket gå opp ved noen av metodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad är det för motor du har? Det är lättare då. Som andra skrivit innan så har TRF-Racing bra koll när det gäller dieseltuning.

Jag driver med chiptuning i sverige, så har bra koll på det.

Skillnaden är att med en box så kopplar du in dig mellan givare och styrbox och därmed förändrar signalerna så att styrboxen får "fel/annan" information. På så sätt ställer tex styrboxen upp railtrycket etc för att då tex kompensera för lågt railtryck. Därmed får man också mer effekt.

Chiptuning så går man in i bilens egna styrsystem och ändrar på motorinställningarna. Det är ofta på nyare dieselbilar i stort sett samma motor men att man har begränsat dem på olika sätt i mjukvaran. Så du kan med chiptuning nästan göra om den "mindre" motorn till den större motorn i modellserien. Det är inte alltid så såklart att dem är exakt samma, men oftast får man ut procentuellt mest effekt när man chipar den motorn som från början hade mindre effekt.

Mvh//

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...