Gå til innhold

chiping av s50b32..noen som har peling på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei....

hadde lys å chipe min 3.2...

lurte på om noen har noe erfaring med det er inne å har noe å annbefale?

om det er noe vist, om det er noe effekt å hente med det?

har sotte å sett litt på nette men finner ikje sort med chiper til disse motorene..

mulig jeg leter på feil plass....

noen som har prøvd denne chipen? ifølge det som står om chipen så er den jo bra..men hvor bra er det for motoren å fløtte turtallsperren til 8000??

http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-M3-Z3-M ... 2a1383ae17

noen andre ting jeg kan gjøre med motoren før å hente ut mer uten å sette på turbo eller kompressor...

har tenkt litt på turbo å...

men hører mange sier at de ikje tåler så mye trykk inn i motoren...

stemmer dette??

morten:)

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det der er bare tull og vas.

Jeg driver selv med chiptuning, og skal vel til og teste på min egen S50b32 nå.

Min leverandør snakker om 20hk, 30nm max.. Dette er nok reelle tall, da de veldig sjelden overdriver. Men vi snakker ikke 321hk + 20hk, da det ikke er stort over 300hk i S50b32 orginalt. Momentet stemmer nok bedre da..

Det som er sagt, er at vanos tidspunkt forandres noe, og at dette utgjør endel.

Ang økning av turtallsperre, så er ikke dette noe som blir gjort på min bil. Jeg vil ikke ha høyere sperre uansett, da jeg mener den allerede varver nok.

Tipper jeg blir å teste dette en av de kommende dagene, så du kan evnt ta kontakt om du lurer på noe..

Jeg skal ikke i dyno med den, men skal nok loggføre litt med G-tech pro og bredbandslambda..

Skrevet

Og ang turbo/kompressor, noen får det til å holde med SAFE mapping opp til 450hk, mens andre havarerer før dette.

Stempler er desverre ikke sterkeste sort i S50, så de må byttes ved overladning på høye effekter.

Skrevet

åaky du :) ja skjønner..syns tallene var høye så..

tenkte å sette bredbandslambda på min bare for å se..

syns motoren min går dårligere etter jeg satt den over i ny bil..har annet bensin system på denne.. kan stille bensin trykket selv.. kjører med 5 bar trykk konstandt...er ikke dette rett?? pompene skal holdte til 700-900hk som står i nå... hva skal den ligge på bredbandslambda??

hvor mye tar du for chipen du da???

er det noen andre levrandører i norge??

Skrevet

Husker ikke helt bensintrykk på b32`n i farta, men 5bar kan kanskje stemme?

Isåfall skal du ha det, uten vakum i trykkregulatoren, med bilen på tomgang.

Det står vel innprintet på org trykkregulator..

Mangler du hastighetssensor signalet inn til hjernen, så går den dårligere pga nødmodus. Jeg måtte legge opp dette ifra diff klokka på E30`n jeg hadde.

chip til S50 kommer nok på ca 2500kr

Skrevet

oki... har iafall 5 bar hele tiden..kjører uten vacum på den hele tiden..vet ikke om det blir rett..

har denne i min e30 nå...ka du tenkter på nor du sier hastighetssensor???

motoren sto i en annen e30 før...men satt den inn i en nyere e30.. men syns den gikk litt dårligere der..ganske litt på bund drage.. mulig den går slik den skal men bare jeg som syns at den går ( ikke går fult så godt som jeg mener den skal ) :P

Skrevet
oki... har iafall 5 bar hele tiden..kjører uten vacum på den hele tiden..vet ikke om det blir rett..

har denne i min e30 nå...ka du tenkter på nor du sier hastighetssensor???

motoren sto i en annen e30 før...men satt den inn i en nyere e30.. men syns den gikk litt dårligere der..ganske litt på bund drage.. mulig den går slik den skal men bare jeg som syns at den går ( ikke går fult så godt som jeg mener den skal ) :P

Han mener at du må ha elektronisk signal om hvor fort bilen kjører inn til motorstyreenheten.

Du skal ha 5 bar bensintrykk ja, men du må ha vacumslange koplet til på bensintrykksregulatoren. Regulatoren skal regulere trykket til dysene slik at trykkforskjellen fra inni innsuget til fuelrailen alltid er 5 bar selv når gasspjeldene dine nesten er lukket og du har undertrykk i manifolden.

Skrevet

Må du ikke flashe S50B32 da? Er ikke bare å chippe den mener jeg.

Den skal ha 5 bar i grunntrykk, og når du kjører uten vacuum sä får den for lite bensin. På full pedal har min 5.8-5.9 bar med orginal regulator. Så du må opp i trykk.

Du må også ha speedometer signal til hjernen. Det henter du bak på speedometeret. Det kommer to ledninger fra diffen og fram til instrumenter, de henger i lag. Den ene er brun/rød og den andre er brun. Du skal hente signal fra brun/rød. Jeg bare lodda meg på bak instrumentet.

Skrevet

oki :) så d blir bra vist jeg kobler vacum på den då vill jeg tro??

jupp kan stemme de henger ilag...måtte koble på en ledning der før å få speedometre til å funka..hentet den ledningen fra kontakten som står i bilen som man kobler motoren til på...men korsn ledning skal den inn på hjern??

Skrevet

Den har vel også andre kammer og carbonboks den touringen der, er oppgitt til 381hk, men det høres optimistisk ut syntes jeg.. Men den ser ut til å gå rimelig bra ja.. Den er vel også letta endel..

Skrevet

Ålkay:-) skal prøve å koble senere i dag å se om d blir bra:-) må si ifra nor du får laga chipen:-) må prøve jeg og:-) så der er bare en slik ledning? min bil er en 90mod ... men denne motoren.. er det enkel vanos eller dobbel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...