kårekloak Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Hei. Er ny her på forumet og har akuratt kjøpt meg min første BMW- en e34 525TDS med manuell. Vurderer med en gang å gjøre noe med motoren for å få litt "futt" i den, så lurer derfor på hva det første jeg bør gjøre, er? Enkleste er vel kanskje å chippe? -Hvilken chip skal jeg velge- og hvor skal jeg kjøpe? Ser at cooleren er ganske liten, denne bør kanskje oppgraderes? Hva med turbo og topplokk? Noen svakheter jeg bør ta hensyn til? Takker for svar!
morten325i Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 TRF-Racing.. send mail til hn her på forumet... hn er en dyktig har...mye erfaring med disse motorene og vet hva de tåler... på min har jeg sotte stort åpent filter og 2.5" eksos å stor ic å chip å stillet ladetrykket opp til 1.5... funker meget bra
mbkomfort Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Hei Fersk eier av -93 525tdsA touring 230Kkm her så låner litt plassi tråden din. Får vi tak i åpnere filter, K/N eller lignende som passer i den orginale luftfilterboksen? Vil jo bruke det orginale kaldluftinntaket for ikke å miste ettekt pga varm luft fra "maskinrommet" Og er det lett å justere wastegaten?, er det den vi justerer på disse for å få litt mere ladetrykk?
joachim sørlie Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Jeg har akkurat kjøpt en chipp til E39 525tds så kan jo si hvordan det blir kanskje kjøpe en chipp og skru litt trykk så er du vell langt på vei, mye moment hvertfall! Velkommen til Bimmers forresten!
kårekloak Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 Jeg har akkurat kjøpt en chipp til E39 525tds så kan jo si hvordan det blir kanskje kjøpe en chipp og skru litt trykk så er du vell langt på vei, mye moment hvertfall! Velkommen til Bimmers forresten! Høres spennende ut! ca hvor mye går du opp i trykk fra orginalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå