magne_ Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 (endret) Tenkte at jeg skulle lage en prosjekt tråd av den nyinkjøpte bilen min. Hadde en hyggelig handel av stian329 her på forumet, som har hatt karosseriet stående urørt i flere år. Det er opprinnelig en 1986mod 325i som er skjøta med en 1988 M3 og godkjent ombygd i vognkortet. Fremre delen er orginal M3, og bakre delen er 325 med alt flyttet over fra m3. Jeg kjøpte bilen som "byggesett", dvs at den er helt ribba.. Så godt som alt av deler følger med, og det lille som mangler får jeg få tak i etter hvert. Men ikke noe interiør. Det er en del rust rundt forbi, så dette må tas. Så det blir naturlig nok 1. pri. De foreløpige planene for bilen er slik: Motor/driv verk: S38B36 motor, med m5 kasse. Seff innkorta mellomaksel og stor e28 diff/m brems og 3.93 utveksling. M5 medbringere/nav og PPF sviktstålaksler Understell: Blir Leda coilovers, og 4 stempla brembo/porshe bremser. Disse er 300mm fremme, og 294mm bak. IE 25/22mm stabbstag. Ekstriør/interiør: Er orginale M3 fangere og bakluke som fulgte med på kjøpet, så dette blir brukt. Fikk også med en Evo 2 frontleppe som blir montert. Blir stor carbonflipp på vinga. Inni blir det mest sansynlig orginale stoffseter, men dette er på ingen måte bestemt. Er ikke så veldig lett å få tak i et komplett sett, i bra stand som ikke er ekstemt dyrt. Blir nok flocka dash, og semska m-tech 2 ratt. Har nettopp flyttet inn i nytt skrulokale, så har ikke komt helt iorden enda Endret Februar 9, 2015 av magne_
M3 Yngve Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Havna oss deg denne ja. Godt å høre at du skal bygge den ferdig
E28 Power Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Se her ja,endelig kom tråden! Mye arbeid igjen,men det blir bra det Magne,gratulerer med gromt utganspunkt!
Turbo Touring Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Kjekt og se at du er i gang med denne:) Blir nok supert
magne_ Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Takker for komentarer! Jeg er komt i gang med bilen nå. Har lånt ei vippe som bilen står i. Det er helt fantastisk mye enklere å jobbe på, samt greit å dra bilen på utsiden for sandblåsing. Tidligere eiger har begynt å fjerne understellsmasse, men det er kun på de store overflatene, der det er lett å komme til. Har bestemt meg for å fjerne absolutt alt av understellsmassen, da det har ligget endel rust under den i karosseriskjøtene. Har selvfølgelig funnet mer rust en jeg så da jeg hentet bilen, men var forberedt på det. Er i tvil om jeg skal bytte ut bakskjermene, da det er noe rust ytters i buen som kan bli vanskelig å få helt bort, samt at skjermene er valset Synd at nye er såpass dyre, ellers hadde det vært en enkel avgjørelse! Litt fra dagens økt: Før og etter:
Østgaard Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Tøft prosjekt. Ser ut til at det blir gjort nøye vertfall
e30 tic Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Se der ja, bra noen satt igang igjen før hele karossen ble støv
Ghosterix Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 tror nok det er lurt å gå helt til bart metall ja . Men den kan vel ikke godkjennes med S38?
magne_ Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Se der ja, bra noen satt igang igjen før hele karossen ble støv Ja, har stått lenge dette karosseriet nå! Synd at du hadde vært å kjøpt såpass mye av gromdelene han hadde handlet!
e30 tic Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Se der ja, bra noen satt igang igjen før hele karossen ble støv Ja, har stått lenge dette karosseriet nå! Synd at du hadde vært å kjøpt såpass mye av gromdelene han hadde handlet! Hehe han ville jo eg sku ta med meg karossen også, men eg orket rett og slett ikke tanken på jobben med å sette det i stand, men flott at du gjør det Kunne ikke la alle delene ligge å støve
magne_ Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Se der ja, bra noen satt igang igjen før hele karossen ble støv Ja, har stått lenge dette karosseriet nå! Synd at du hadde vært å kjøpt såpass mye av gromdelene han hadde handlet! Hehe han ville jo eg sku ta med meg karossen også, men eg orket rett og slett ikke tanken på jobben med å sette det i stand, men flott at du gjør det Kunne ikke la alle delene ligge å støve Hehe, ja er mye arbeid jeg har foran meg Men går ganske greit hvis en bare holder på jevnt og trutt.. Han virka ganske letta over å endelig bli kvitt karosseriet, noe jeg forstår godt..
magne_ Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 tror nok det er lurt å gå helt til bart metall ja .Men den kan vel ikke godkjennes med S38? Ja, vil gjøre det skikkelig når jeg første går i gang.. Jeg ser for meg å ha denne bilen i lang tid, og da er det veldig godt å vite at den er rustfri! Nei, er vell ingen som har klart å fått godkjent s38 i e30. Satser på at hvis jeg blir stoppa, at den som stopper meg ikke har kunskap om hvor mange syllindre en M3 skal ha.. Men satser på å få godkjent bremser, senk og felger i vognkortet.
Dirty Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Vet om flere som er godkjente, så det skal jo gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå