Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skulle lage en prosjekt tråd av den nyinkjøpte bilen min.

Hadde en hyggelig handel av stian329 her på forumet, som har hatt karosseriet stående urørt i flere år.

Det er opprinnelig en 1986mod 325i som er skjøta med en 1988 M3 og godkjent ombygd i vognkortet. Fremre delen er orginal M3, og bakre delen er 325 med alt flyttet over fra m3.

Jeg kjøpte bilen som "byggesett", dvs at den er helt ribba.. Så godt som alt av deler følger med, og det lille som mangler får jeg få tak i etter hvert. Men ikke noe interiør. Det er en del rust rundt forbi, så dette må tas. Så det blir naturlig nok 1. pri.

De foreløpige planene for bilen er slik:

Motor/driv verk:

S38B36 motor, med m5 kasse. Seff innkorta mellomaksel og stor e28 diff/m brems og 3.93 utveksling. M5 medbringere/nav og PPF sviktstålaksler

Understell:

Blir Leda coilovers, og 4 stempla brembo/porshe bremser. Disse er 300mm fremme, og 294mm bak. IE 25/22mm stabbstag.

Ekstriør/interiør:

Er orginale M3 fangere og bakluke som fulgte med på kjøpet, så dette blir brukt. Fikk også med en Evo 2 frontleppe som blir montert. Blir stor carbonflipp på vinga.

Inni blir det mest sansynlig orginale stoffseter, men dette er på ingen måte bestemt. Er ikke så veldig lett å få tak i et komplett sett, i bra stand som ikke er ekstemt dyrt.

Blir nok flocka dash, og semska m-tech 2 ratt.

Har nettopp flyttet inn i nytt skrulokale, så har ikke komt helt iorden enda :P

IMG_2006.jpg

IMG_2012.jpg

IMG_2014.jpg

IMG_2017.jpg

IMG_2019.jpg

IMG_2020.jpg

IMG_2021.jpg

Endret av magne_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for komentarer! :)

Jeg er komt i gang med bilen nå. Har lånt ei vippe som bilen står i. Det er helt fantastisk mye enklere å jobbe på, samt greit å dra bilen på utsiden for sandblåsing.

Tidligere eiger har begynt å fjerne understellsmasse, men det er kun på de store overflatene, der det er lett å komme til. Har bestemt meg for å fjerne absolutt alt av understellsmassen, da det har ligget endel rust under den i karosseriskjøtene. Har selvfølgelig funnet mer rust en jeg så da jeg hentet bilen, men var forberedt på det. Er i tvil om jeg skal bytte ut bakskjermene, da det er noe rust ytters i buen som kan bli vanskelig å få helt bort, samt at skjermene er valset :? Synd at nye er såpass dyre, ellers hadde det vært en enkel avgjørelse!

Litt fra dagens økt:

IMG_2024.jpg

IMG_2026.jpg

IMG_2027.jpg

IMG_2029.jpg

Før og etter:

IMG_2035.jpg

IMG_2036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, bra noen satt igang igjen før hele karossen ble støv :D

Ja, har stått lenge dette karosseriet nå!

Synd at du hadde vært å kjøpt såpass mye av gromdelene han hadde handlet! :P

Hehe han ville jo eg sku ta med meg karossen også, men eg orket rett og slett ikke tanken på jobben med å sette det i stand, men flott at du gjør det :D

Kunne ikke la alle delene ligge å støve :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, bra noen satt igang igjen før hele karossen ble støv :D

Ja, har stått lenge dette karosseriet nå!

Synd at du hadde vært å kjøpt såpass mye av gromdelene han hadde handlet! :P

Hehe han ville jo eg sku ta med meg karossen også, men eg orket rett og slett ikke tanken på jobben med å sette det i stand, men flott at du gjør det :D

Kunne ikke la alle delene ligge å støve :wink:

Hehe, ja er mye arbeid jeg har foran meg :P Men går ganske greit hvis en bare holder på jevnt og trutt..

Han virka ganske letta over å endelig bli kvitt karosseriet, noe jeg forstår godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok det er lurt å gå helt til bart metall ja :).

Men den kan vel ikke godkjennes med S38?

Ja, vil gjøre det skikkelig når jeg første går i gang.. Jeg ser for meg å ha denne bilen i lang tid, og da er det veldig godt å vite at den er rustfri! :D

Nei, er vell ingen som har klart å fått godkjent s38 i e30. Satser på at hvis jeg blir stoppa, at den som stopper meg ikke har kunskap om hvor mange syllindre en M3 skal ha.. Men satser på å få godkjent bremser, senk og felger i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...