Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

vil du røpe noe ang fargevalge da? :P

Nja, er jo egentlig ikke så farlig! :P

Den blir blå. Ganske midt på treet i hvor mørk blåfarge.. Jeg har alltid likt godt blå biler :P Men har vurdert både daytona violett og marrakech. Spesielt marrakech synes jeg er en rå farge, som kler e30 godt! Også rødt er veldig pent på m3, men passer best på mer orginale biler synes jeg :) Svart og sølvgrått har jeg faktisk aldri vurdert, selv om det er noen gråtoner som kler e30 meget bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista er egentlig ikke noe stress å ta av selv om den sitter godt, bare å "vri" listen av i bilens lengderetning, bruk det du har fått løsnet som arm for å starte bortover taket, får du litt vridning på listen er det bare å forsiktig vri den tilbake.

zin895y3lktgxsmjnv0w.gif

Resten retter seg selv når den blir montert igjen.

Og husk, vri listen opp og mot taket, men såpass har du vel sett.

Ellers mye godt arbeid, eneste som slår meg er at jeg ville muligens tatt det litt pent med sveisingen, er noe drit om det skulle sprekke ved siden av sveisestrengen når du begynner å bruke den. Jeg har valgt å gå på med 3-5cm sveis med 3-5cm mellomrom for å ha noe flex igjen.

Ser du tar det piano og ikke tar en hel skjøt av gangen da i alle fall, ikke bra om det hadde vridd seg, men står bilen godt plantet på bukker på flatt gulv så går det vel stort sett bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blå er en bra farge få en strøken M3 :applause:

Ja, håper og tror det :)

S:M:G - Takk for bra beskrivelse! :) Jeg får prøve å få den av i morgen..

Ang sømsveisinga, så er jeg nå klar over at det er lurt med opphold i sveisen. Det var jeg ikke når jeg gikk i gang, da hadde jeg hatt mellomrom mellom sveisene.. Jeg hadde heller aldri sett noen gjøre slik før, men leste at dette ble gjort på dtm bilene :)

Jeg fikk pm av samatron som komenterte tideliggere i tråden ang dette. Han virket på meg til å mye kunskap rundt sømsveising og bilsport generelt. Noe av det han skrev i pm'n, var at han trodde egentlig ikke dette kom til å bli noe problem, men at jeg kom til å få et veldig stivt og presist karosseri. Wrc bilene (som sømsveises) får jo en helt annen påkjenning enn det denne e30'n kommer til å få. Der er det nok større sjanks for at det sprikker opp viss det ikke blir gjort riktig.. Men om det sprikker eller ei, vil tiden vise :)

Kanonbra arbeid du gjør her, men er enig i det om at sømsveising er tingen, men det holder vel forhåpentligvis! :) Denne bilen fortjener en spesiell farge, og ikke noe som er brukt så alt for mye før/fått for mye PR før (som bl.a Marrakersh). Stå på!

SUBSCRIBED! :mrgreen:

Takk for det :) Har du noen gode forslag til farge da? :)

Det er ikke lett å velge farge.. Og når enn først har bestemt seg for om den skal være rød eller grønn, så er det jo 1000 forskjellige nyanser :P Hadde vært kult med en farge som virkelig skiller seg ut, men det er ikke så enormt viktig for meg.. Her i stavangerområdet kjenner jeg ikke til en eneste e30m3 som er blå, bortsett fra 1 som har org blåfarge. Den nermeste blir Larsen Racing sin, og han bor et par timer + en ferjetur unna :P Så da kommer den til å skille seg ut i nærområdet mitt, og det er godt nok for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fargeforslag har jeg absolutt ikke, strevde i ganske mange måneder selv for å finne riktige på min, og det var verdt det! :) Spør en lakkerer om du får lånt deg et par permer med fargekoder, så finner du nok noen. Hjelper veldig og søke opp fargekodene du er interessert i på nett også, slik at du får sett de på biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å velge farge.. Og når enn først har bestemt seg for om den skal være rød eller grønn, så er det jo 1000 forskjellige nyanser :P Hadde vært kult med en farge som virkelig skiller seg ut, men det er ikke så enormt viktig for meg.. Her i stavangerområdet kjenner jeg ikke til en eneste e30m3 som er blå, bortsett fra 1 som har org blåfarge. Den nermeste blir Larsen Racing sin, og han bor et par timer + en ferjetur unna :P Så da kommer den til å skille seg ut i nærområdet mitt, og det er godt nok for min del :)

Bare å ta seg en tur til lakkereren å begynne å bla i fargene, men et triks kan vere å ha en slik Sun-Gun tilgjengelig. Da kan du lyse på farge sjablongen og se hvordan den ser ut i dags lys.

Porsche har mange tøffe blå og lilla farge og Suzuki, er verdt å ta en titt! Fargen på min bil klarer du ikke å treffe eksakt heller, siden den er "custom" med utgangspunkt i BMW Avusblau ;)

Og selvsakt, jeg kommer altid på at du holder til i Sandnes når jeg kommer hjem fra Stavanger. Kunne jo tatt et garasjebesøk :) Kanskje jeg kommer på det neste gang jeg er nedover, det blir i uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips :)

Men det som er problemet med fargeprøvene som lakkererenne har, er at dem aviker ganske mye fra den faktiske fargen.. Det har også mye og si hvor gamle dem er mtp hvordan lakken ser ut :?

Larsen-Racing:

Jeg kunne godt tenkt meg en farge som er noen nyanser mørkere enn den du har på din bil.. Men liker godt effekten i avusblå :) Det hadde vært hyggelig vist du vil komme på besøk! :) Kan ta det på pm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av lista langs vinduene! :) Var ikke så redd for å ødelegge den lenger, når jeg vet at det går ann å få rettet den opp igjen.. Jeg og en kompis prøvde flere ulike måter å få den av på. Men det som etter min mening var den klart beste, var å bruke en hard plastikk klump i nedre kant av lista og dunke med en hammer. Satt inni bilen og dunket utover.. Når det ble gjort, samtidig som lista ble bøyd oppover for hånd, så kom den veldig greit, og helt uten bøyer eller skader :D

Har fått noen deler fra summit :)

Radiator og vifte: Disse er litt i tykkeste laget, men velger å kjøre overdim.. Har tideliggere hatt problem med kjøling på s38, og det er nesten frustrerende. Så når først bilen blir slept bort til østlandet for banekjøring, så vil jeg kunne kjøre en hel dag uten å måtte bekymre meg for kjølinga! Vifta har to nivå, og blåser veldig kraftig på høyeste nivå :)

2012-01-28220034.jpg

2012-01-28220044.jpg

2012-01-28220536.jpg

Har kjøpt med fuelcell på 60L. Tror dette blir den enkleste og beste løsningen for meg :) Men har org tank liggende, i tillfelle jeg må inn på BT for kontroll. Noen som kjenner til om det er mulig å få godkjent en bil med fuelcell? Må vell bygges kasse rundt den da.. E30 M3 har jo org en liten bensintank i bagasjerommet, så bør ikke være umulig.

2012-01-28222301.jpg

Slanger og fittings:

2012-01-28222519.jpg

2012-01-28222750.jpg

Linelook:

2012-01-28223437.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort ganske mye med bilen den siste tida.. Er også endel som ikke er blitt tatt bilder av :?

Bilen nermer seg lakk på undersiden og inni, gleder meg veldig til det! :D Begynner å bli passe lei av å slipe og sveise nå :P

Jeg har Delt felgene mine helt, vaska dem grundig å borret opp huller slik at den nye typen senterkopper passer på :)

2012-02-03213057.jpg

2012-02-01144328.jpg

Litt som er blitt sveisa på plass:

2012-02-06184756.jpg

2012-02-06184816.jpg

2012-02-06184826.jpg

Begge bakskermene samt bakplata er helt ferdig sviesa! Har også fått forsterka det andre dempertårnet bak:

2012-02-04131643.jpg

2012-02-07181835.jpg

2012-02-07192911.jpg

2012-02-07192901.jpg

Har kjøpt meg ny tak antenne, samt cab forsterkere til dempertårna fremme. Var en stund i tvil om jeg skulle sveise igjen hullet i taket til antenna, men det er mer arbeid + det er ikke så mangen ombygde e30 m3 som har takantenne. Fremre delen samt taket er jo faktiskt org m3 på mitt karosseri :)

2012-02-04185005.jpg

2012-02-07181858.jpg

2012-02-07193352.jpg

En dag jeg var litt uforsiktig når jeg skulle vende litt på bilen, så fant jeg ut at den kunne vist ligge helt snudd også i krybba :P

2012-02-04150541.jpg

2012-02-04131630.jpg

De mest observange har kansje lagt merke til at det mangler hyller og arbeidsbenk på skruplassen min.. Jeg skal bytte skrulokale, til et som ligger nermere hjemmet mitt :) Så når bilen er ferdig lakkert, så blir også den flyttet..

2012-02-07193431.jpg

2012-02-07193447.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...