Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har ikke skjedd så mye spennende her i det siste. Har vært opptatt med skolearbeid, samt brukt noe tid på bruksbilen. Jeg fikk brev om at statens vegvesen ville ha den inn til full teknisk, så da var det litt som måtte gjøres med den :P

Har laget meg hylser/foringer som diffen skal henges opp med:

2011-11-18134453.jpg

2011-11-18134436.jpg

Har også sveisa litt mer på bmw'n, men ikke mer enn et minimum:

2011-11-22190243.jpg

2011-11-22190303.jpg

Dette er på høyre side av bilen, helt bakers/nederst i motorromet. Har sveiset en plate på toppen av vangen.. Synes det ble clean når ikke alle hulla som er der på undersiden viser:

2011-11-21194539.jpg

Legger ut et par bilder av bruksbilen også. Er ikke bmw, men i det minste vag :)

2011-11-12123056.jpg

Jeg er fornøyd med utseende/breddinga bak på bilen :)

2011-11-12123144.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fortsatt litt på bilen :)

Jeg har lagt plater oppå "avstiveren" til dempertårnet. Gjorde det mest for å få et clean utseende i motorommet. Hadde nok vært best å få knekt til ei plate, men den muligheten hadde jeg ikke..

Men jeg er i tvil om jeg skal slipe ned sveisene eller ikke i motorrommet. Det er jo uten tvil mest arbeid å slipe dem ned 100% for å så legge på sparkel osv.. Jeg lurer også på om dette muligens kan bli litt for clean, og at det blir finere om sveisene viser litt :?

2011-11-25193658.jpg

2011-11-25201055.jpg

2011-11-25202713.jpg

2011-11-25202721.jpg

Jeg har også bytta bakre travers med en kompis. Den jeg hadde, sto det alu foringer i, som ikke var mulig å få pressa ut. Jeg vil gå over til polyurethan, slik at det vertfall blir bittelitt flex i understellet. Det er den hardeste typen som AKG selger, så det blir nok stivt allike vell :) Den skal selvfølgelig lakkes! Fikk montert den på bilen, for å lage fester til diffen.. Tok også ut innmaten i diffen min, for at den ikke skulle være så veldig tung å få opp på bilen :P

2011-11-26211525.jpg

2011-11-26212852.jpg

2011-11-26214522.jpg

Håper på å få fortsette i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det diff lock so du har aluforing i har du bilde av det ? e veldig intri i dt vist du vil selge det :).

Jeg har desverre ikke noe difflokk med alu foring i.. Men vist du skal kjøpe deg foringer, så er jeg veldig fornøyd med AKGmotorsport sine produkter! :D

Kan også nevne at jeg har bestilt meg felger til m3'n! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke felger?

Det vil jeg vente med å skrive, til dem er på vei til Norge. Kantene skal poleres opp førs, så er ikke helt 100% sikkert at det blir disse felgene før jeg har fått bilder etter polering. Men har betalt 1/3 så skal være stygge for at jeg ikke skal kjøpe dem! :P

Men det er vertfall felger som jeg mener passer godt til e30 m3! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt litt i kveld.

Fikk sveisa ferdig opphenget til diffen. Tror dette er en god løsning, som blir holdbar.. Er jo nesten slik der er org på enkelte bmw'er. Har ikke bilde av det sammensatt, da det måtte demonteres for maling :)

2011-11-28214734.jpg

2011-11-28214748.jpg

Har også festet bensinpumpe/filter slik jeg tror det blir bra og ha dem:

2011-11-28214449.jpg

2011-11-28214804.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt godt arbeid, sjøl om eg må innrømme at eg meiner du "ødelegger" litt med å sveise igjenn orginale hull og utformingar.

Likte godt caddyen, har samme sorten sjøl, genial enkel bil, som berre går og går. kor har du henta buane i frå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg så strøken bil på undersiden!

Lagde like fester jeg også, etter målene på e36 diff foringene.. står alu i nå hos meg men skal skifte di ut.

Se der ja, det så jo riktig så bra ut :) Du planlegger vel også å bruke bilen på vanlig vei?

Ser ut som vi har tenkt likt med plaseringen av foringen. Jeg tok den vertfall slik at senter på foringe ligger vannrett i forhold til det nedre bolt hullet i braketen.. Hvilken diameter er det på e36 diff foringer? Jeg tenkte på å lage hylsene slik at e36 foringene gikk i, men pga at jeg ikke har så mye forskjellige emner så ble det å bruke et rør som var passelig dim. Skulle dreie foringen uansett..

Hehe, jo er jo noen timer som ligger bak for å få den slik også :| Men blir enda bedre når jeg får sprøyta den på underside med farge :D Nesten litt synd at det nesten ikke viser når bilen er komt på hjula..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...