Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, ble jo bygget en fin hvit e30 i området for en stund siden, men mener den ble solgt, lurte bare på om det var du som eide den også. Sto vel Vi-pec v44 sprut i den ifra Håland

Tenker du på den som var ombyg til m3, uten C stolpe kasetten?

Den jeg hadde gikk tideliggere i rally, med Bang som sjofør.. Den var vist forholdsvis kjent her i destriktet. Racefix bygde om bilen med m5 motor og div, og hadde den stående noen år før jeg kjøpte den. Men det var veldig lite som fungerte skikkelig på bilen, så har brukt mye tid på å forandre på forskjellig. Og når den faktiskt fungerte veldig bra, valgte jeg å vrake bilen! :D

Sikkert den jeg tenkte på ja. :)

Så du hadde den han sveiste drivakslingene på mitten på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ble jo bygget en fin hvit e30 i området for en stund siden, men mener den ble solgt, lurte bare på om det var du som eide den også. Sto vel Vi-pec v44 sprut i den ifra Håland

Tenker du på den som var ombyg til m3, uten C stolpe kasetten?

Den jeg hadde gikk tideliggere i rally, med Bang som sjofør.. Den var vist forholdsvis kjent her i destriktet. Racefix bygde om bilen med m5 motor og div, og hadde den stående noen år før jeg kjøpte den. Men det var veldig lite som fungerte skikkelig på bilen, så har brukt mye tid på å forandre på forskjellig. Og når den faktiskt fungerte veldig bra, valgte jeg å vrake bilen! :D

Sikkert den jeg tenkte på ja. :)

Så du hadde den han sveiste drivakslingene på mitten på?

Ok :) Hehe, ja stemmer det! Jeg fikk sveisa de akslene noen ganger, og på forskjellige måter før jeg ga opp og laget det skikkelig :P Den bjelken som diffen var festet i, bøyde seg 2 kvelden jeg brukte bilen.. Og kjølinga funget såvidt ved rolig kjøring, og vertfall ikke ved aktiv kjøring i mer enn 5 min om gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fortsatt veldig bra ut :) Ser du har samme hjul som meg, inpress og dim. Tenkt nokke på skjermane i forhold til vasling? Trur det optimale i det innpresset er 9.5" bak, så er redd eg må dra skjermen litt ut..

Åja, vi har det ja :D Jeg så forsåvidt det på bildene, men tenkte ikke mer over det :P Men det såg vertfall bra ut hos deg!

Jeg kommer ikke til å valse skjermene! Men jeg kommer til å legge inn kanten på dem.. Jeg må nok mest sansynlig ha en 5mm spacer bak, pga coiloverene er såpass tykke. Men jeg synes det er pent når kanten på felger stikker litt utenfor skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår :) No har eg orginal e30 m3 nav og skiver bak, så veit ikkje korleis det oppfører seg på di bakstilling. På min trur eg det kan bli i trengste laget med kun knekking av kanten, men håpa likavel det skal gå med dette. Er redd du må dra den litt ut om du i tillegg skal ha spacer som du skriver. Til info, ligger det litt bilder tatt ovenifra med hjula mine på i tråden min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fortsatt veldig bra ut :) Ser du har samme hjul som meg, inpress og dim. Tenkt nokke på skjermane i forhold til vasling? Trur det optimale i det innpresset er 9.5" bak, så er redd eg må dra skjermen litt ut..

Naaaa, ikke enig der. 10" med 20 i innpress er bra. Mine felger er 9.5 med 21 i innpress og da måtte jeg til med 9mm spacer for å få dem ut så det såg bra ut. Dvs at 10mm spacer ble for mye, så måtte dreie av dem 1mm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fortsatt veldig bra ut :) Ser du har samme hjul som meg, inpress og dim. Tenkt nokke på skjermane i forhold til vasling? Trur det optimale i det innpresset er 9.5" bak, så er redd eg må dra skjermen litt ut..

Naaaa, ikke enig der. 10" med 20 i innpress er bra. Mine felger er 9.5 med 21 i innpress og da måtte jeg til med 9mm spacer for å få dem ut så det såg bra ut. Dvs at 10mm spacer ble for mye, så måtte dreie av dem 1mm :)

Min bakfelg er 10" med 19 inpress. Det vil vel sei at din Larsen ligger 1mm lenger ut på innpresset og 0,5" (=12,7mm) lenger inn. Altså, totalt uten spacer stikker min felg 11,7mm lenger ut ein din felg uten spacer. Tar du med spacer på 9mm, har eg fortsatt felg som stikker 3,7mm lenger ut enn din. Vil nok tru at dei nesten 4mm lenger ut har ein del å sei. Så, eg kunne gjerne tenkt meg 9.5" for å vere sikker på å unngå å valse skjermen for langt ut ;)

Bilde av felg på bil:

srvrbboj6327nleaha8d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at dem passet riktig så godt på din bil, med den bredden! :D

Jeg ser heller ikke tungt på om jeg må space dem 5mm på hver side i tillegg. Jeg synes det er pent når kanten på felges stikker litt utenfor skjermen. Med litt strekk på dekka, så er det helt topp :)

En kompis kjører 16 x 10,5" bbs rs bak på en "vanlig" e30, uten å ha valsa. Hjula stikker noe utenfor kanten, men jeg synes det er pent.. Men er mangen ulike meninger rundt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bra pågangsmot magne :) på e30 jeg kjøpte av deg er det jo 9" bak å der stikker det jo ike ut så m3 skjermene hjelper deg sikkert med plass til 10" :) stå på

Jo, takk for det Atle :)

Ja, stemmer det.. Jeg gleder meg veldig til å få prøft felgene på bilen uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd litt for lite på bilen den siste tiden.. Men heldigvis er det jul kun en gang i året, så kommer nok til å få jobba mer med bilen snart!

Bjynner faktiskt å nerme seg slutten på rustsveisinga! :) Gleder meg veldig til å bli helt ferdig med rusta, å begynne å gjøre slike ting som jeg synes er mye kjekkere..

Her har det blitt kuttet ut noen biler, og sveiset inn igjen.

2011-12-20194405.jpg

2011-12-22092035.jpg

2011-12-22105242.jpg

2011-12-22105255.jpg

2011-12-22105315.jpg

Og har også fått laget en "bukk" som bilen hviler oppå. Dette er for å kunne ta bort den bakre vippe opphenget.. Det neste steget blir å få sveisa på den andre bakskjermen. For å så bytte bakplata..

2012-01-02175058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstatt litt på bilen :)

Jeg har tilpasset og punktet fast den andre bakskjermen. Har også prøft med en 10x17 felg, med et20.. Altså tilsvarende de felgene jeg skal ha på bilen. Dette passer i grunnen perfekt, hadde det ikke vært for at felgen tar i demperen. Får se hva jeg finner på, men ender nok opp med en spacer av ukjent tykkelse.

2012-01-03150510.jpg

2012-01-03180434.jpg

2012-01-03180440.jpg

Etter at skjermen stod slik jeg ville, så tok jeg av bakplata:

2012-01-04111009.jpg

Var selvfølgelig endel rust her også.. Men etter stålkost på vinkelslinper, sanblåsing og sveisegrunning så tror jeg ikke det kommer til å ruste igjen :)

2012-01-04111020.jpg

2012-01-04202407.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...