Gå til innhold

Hvor kan jeg hente strøm fra lysmodulen?

stian1990_2
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, driver go ettermonterer varmeseter bak i min e39. I den forbindelse skal knappene ha sin spenning orginalt fra lysmodul.. Jeg lurer på hvor jeg enkelt kan hente spenning til disse knappene fra? Tenker såklart på å hente spenning fra en plass som er forsynt fra lysmodulen, slik at når lyset dimmes, blir disse også dimmet. Bilen har ikke el vinduer bak, så har ikke lys i eventuele knapper til disse.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du demonterer luftelyrene til baksetet og koppholderen/oppbevaringsrommet (omvendt rekkefølge), så løsner du skruene til midtarmlenet og drar det opp sammen med oppbevaringsrommet.

Nå vil du se to skruer, det er en skrue til under bryteren til nødblinken, og to skruer under mansjetten til girspaken.

Såvidt jeg husker er det bare dette du må ta løs, ganske grei jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, driver go ettermonterer varmeseter bak i min e39. I den forbindelse skal knappene ha sin spenning orginalt fra lysmodul.. Jeg lurer på hvor jeg enkelt kan hente spenning til disse knappene fra? Tenker såklart på å hente spenning fra en plass som er forsynt fra lysmodulen, slik at når lyset dimmes, blir disse også dimmet. Bilen har ikke el vinduer bak, så har ikke lys i eventuele knapper til disse.

Takk for svar

Her er min DIY for varmesete:

viewtopic.php?f=1&t=194349

Når det gjelder nightlight på knappen (egentlig skal den kople LCM modul. Jeg husker ikke pin nr.). Jeg kopler på nightlight til sigaretttenner. :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste jeg hadde sett en DIY på dette en plass her inne!

Jeg fikk såklart ikke med komplett ledningsnett, så måtte lage endel selv..

Skal sende mine seter inn til en møbelekspert.. Men tviler på at han har slike BMW klammer, mulig jeg tar jobben selv istedenfor da.. Hvor vannskelig var det å få trekket på igjen 100% ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste jeg hadde sett en DIY på dette en plass her inne!

Jeg fikk såklart ikke med komplett ledningsnett, så måtte lage endel selv..

Skal sende mine seter inn til en møbelekspert.. Men tviler på at han har slike BMW klammer, mulig jeg tar jobben selv istedenfor da.. Hvor vannskelig var det å få trekket på igjen 100% ?

Komplett ledniningsnett er fra E38.

Klemmer bestiller du fra BMW, det er part no. på øverste siden på DIY. Når det gjelder å klemme igjen, er det litt krøllete pga du må klemme igjen både langs siden og tverrssiden. Du har ikke plass å tre en tang inn. Jeg klemte kun på kanten og i midten. Det er ikke vanskelig. Men du må smøre deg med tålmodighet, så ordner det seg. :D . Det er deilig med varme nå, sier mine barn. :D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dem er fra en E38, men fulgte bare med en del av nettet. Ser på dine bilder at jeg mangler ende. Har bare kontakt til 2 varmetepper og ikke 4.. Men det er en smal sak og fikse.

Tror jeg bestiller klammer og leverer hos han møbelfyren, han skulle ikke ha så mye så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...