Gå til innhold

Trackday banekjøring søndag 4 september på "nye" Rudskogen


RR
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen til nye Rudskogen og årets sjette banekjøring på asfalt!

Kom, se og opplev noen av Norges raskeste og råeste biler på det som nå har blitt kanskje nord Europas råeste bane!!

Sted : Rudskogen Motorsenter

Dato : Søndag 4. september 2011

Vi ønsker alle velkommen til en spennende og fartsfylt dag på nye Rudskogen. Vi disponerer banen fra kl. 13.00 frem til 19.00.

Oppmøte fra klokken 12.00!

Trackday.no er tuftet på et ønske om å kunne samle likesinnede bilentusiaster på tvers av bilmerke, til banekjøringsarrangementer i en voksen og sikker ramme.

Vi har som målsetning å tiltrekke oss så vel erfarne som nybegynnere i ett inkluderende fellesskap, der fokus er lagt på utvikling av individuelle ferdigheter, trivsel og sosialt samkvem.

På våre treff er kjørekutymen raske runder og fokus på idealspor. Kjøring på banen er for både registrerte kjøretøyer under vårt normale reglement basert på kjøretrening og ferdighetskjøring der veitrafikkloven gjelder, samt for lisensierte biler under NBF´s treningsreglement. Vi samarbeider som tidligere år med Norsk Bilsportforbund og KNA Rudskogen slik at vi også tilbyr lisensierte biler og førere med lisens å kjøre i egne heat.

Trackday.no blir da også en arena for de som har lisens som ønsker en treningsdag for seg selv om sitt kjøretøy. Sikkerhet og banemannskap skjerpes ytterligere opp, da dette er krav fra NBF og Rudskogen Motorsenter. Dette skal gi våre arrangement en enda tryggere og sikker ramme enn før. Ambulanse og samband er også på plass for deltagernes sikkerhet.

Når det gjelder priser for 2011 sesongenen er de satt opp som følger:

Kjøring med registrerte biler kroner 1.000,-

Kjøring med lisensierte biler kroner 1.000,-

Ekstra sjåfør kroner 200,-

Inngang for alle kroner 100,-

Støygrensen ved kjøring på banen skal ikke overstige 100 db.

Vi håper på en forrykende sommerdag med mye rask banekjøring. Videresend gjerne invitasjonen til likesinnede bilentusiaster :-)

Som alltid er det bare å møte opp på våre arrangement og betale når en melder seg på!

NB. Prøveskilt. KJøring med prøveskilt er tillatt såfremt kjøreseddel med kjøring på Vålerbanen er utfylt, samt at det må fremvises gyldig godkjenning fra forsikringsselskap på at forsikringen gjelder kjøring på Rudskogen Motorsenter.

Vi sees!

Med vennlig hilsen

Jan Øivind Ruud og Alexander Mørk

Mobil: 915 31 334

Mobil: 911 922 60

ruud@trackday.no

alexander@trackday.no

Sikkerhet – sammenfatning:

• Kjøretøy som deltar må være forsikret.

• Kjøretøy skal være tømt for alle løse gjenstander. Godkjent sikkerhetsbelte skal benyttes.

• Hjelm er påbudt !

• Kabrioleter skal kjøre med taket lukket.

• Kjøretøy skal være i forskriftsmessig stand. Husk kontroller spesielt bremser/bremsevæske og dekk før kjøring.

• Arrangøren forbeholder seg retten til å nekte kjøretøy/fører som er opplagt uskikket for banekjøring deltagelse.

• Ambulanse vil være stand-by under arrangementet.

• På banen har bilen som kommer bakfra ansvaret ved forbikjøring – Bruk speilene og slipp forbi raskere biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det har blitt endel kjøring i sommer.

Prøver å få så mye kjøretid som mulig, er jo kostbare greier dette her. Koster litt å kjøre tur-retur Hønefoss også!

Blir morro med noen runder på Vålerbanen med BMWCCN igjen neste helg (18 sept), Rudskogen og Våler er jo temmelig forskjellige baner med hver sin sjarm...

La forresten merke til en ivrig fotograf ved bakketoppen før "angsten"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel egentlig ikke SÅÅ farlig siden jeg allerede har en del bilder av bilen i action, MEN hadde hvert konge å fått et bilde der jeg sladder i langsvingen ja..

åå du trenger sårt coilovers, jeg kunne ha mye høyere hastighet en deg i svinga.. du gjorde så det så ut som jeg rygga på strekkene da... men holdt faktisk tårlig følge med deg i gjennomsnitt.. hvor mye hk har du i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sellholm coilovers med KRB Trading spec er underveis, så håper det blir en del bedre da. Ja dere tar innpå meg noe helt sinnsykt i det svingetet parti. Tror sånn gjennomsnitt sett at det ca går like fort rundt banen siden jeg taper så mye i svingene.

Kjører nå på 1,6 bar i trykk så da har jeg vel rundt 420-430 hk på hjula. Så jeg kan strekke strikken et godt stykke til ;) Den ga 559 hk på hjula på 2 bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...