Torminator Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Fikk plutselig problemer med bilen i dag. Hadde kjørt ca 5 km og stått kanskje 10 min på tomgang. Så starter jeg å kjøre igjen, og kjører ca 500m før motor plutselig mister all kraft, og stopper. Kinner og kinner, men får ikke start igjen. Før etter ca 3 min kanskje. Da starter den helt fint igjen, og går helt fint og drar helt fint i ca 500m til. Da begynner den å småfjuske, og stopper igjen. Prøver igjen å starte, men får ikke start før etter kanskje 3 min igjen. Da går den igjen helt normalt. Lar den gå på tomgang og kikker ned i motorrommet. Den går helt fint til den plutselig stopper igjen etter bittelitt fjusking. Lyser ikke noen ladelampe eller oljetrykkslampe før den stopper. Null tegn før det skjer. Motor har normal driftstemperatur. Håper noen har tips om hva som kan være feil og hva som må gjøres!
Frode G Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Hehe.. jaja så den he stopa no da.. kor du står hen da?..
quandt1960 Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 1. Ta diagnose hvis du kan 2. Sjekk luftmassemåler 3. Sjekk batteri 4. Feil drivstoff/dårlig kvalitet på drivstoff, Har hørt det skjer med folk 5. tett bensinfilter Det kan være så mye rart da det du beskriver er generelt for mange ting. Hvis du har byttet tennplugger i det siste sjekk at alle coiler er skikkelig på. Lykke til
Torminator Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Hehe.. jaja så den he stopa no da.. kor du står hen da?.. Hehe! Jeg står nok hjemme, men driver ikke å vurderer langtur akkurat. Er du innehaver av carsoft e.l.?
Torminator Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Var ute og kjørte en liten tur nå, og alt virket som det skal. Så da utelukker jeg batteri/bensinfilter/bensin tror jeg. Kan det være noe som kommer når motor blir skikkelig varm? Forresten; noen som vet om feilkodene som BMW eventuellt kan avlese kommer bort hvis jeg kobler fra batteriet for å "resette"? Eller blir de fortsatt synlige på diagnose? Lite lysten på å koble fra dersom alle spor etter feilen blir visket ut...
bcrazy Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 kamsensor er vanlig feil, har byttet 2 ganger på min, dog litt andre symptomer. Du må nesten få tatt diagnose, ellers blir det kun prøve og feile, som fort kan bli dyrt.
Torminator Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 Da får jeg få prøvd å ta en diagnose. Fungerte fint også idag, men ikke så veldig lang kjøretur til jobb.
///ben Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Har noe lignede på min, jeg har da en m43b18 motor. Min ruser seg opp, og går med 2,3-3 tusen omdreininger på tomgang. Noen ganger hoster og harker den, og noen ganger kan den stoppe, da får jeg ikke start på en stund. Noen ganger går den ikke på tomgang i det hele tatt, hvis jeg kobler ut LMM'en så går den som en klokke, så kan jeg koble den i igjen senere, og bilen går som den skal, før den plutselig ikke vil gå på tomgang lenger. Alt dette skjer helt uavhengig av hverandre, og med hyppigere og hyppigere mellomrom. Har prøvd og bytte LMM og Lambda, uten hell. Noen som vet hva dette kan være? Har tenkt til å ta en diagnose, men tenkte kanskje og høre her først om noen viste hva det kunne være Lånte tråden din litt, siden jeg så en viss likhet (Bare si ifra hvis jeg skal slette innlegget)
oleo Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Ved et slikt symptom ville jeg vel også sett litt nærmere på bensinpumpa... er vel ikke helt uvanlig at den kan føre til denne type problemstilling!?
Mikael-B Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Selv om du resetter batteri, vil feilkodene ligge på de respektive modulene. En diagnose vil finne ut om du har feil på kam/veivsensor (som høres ut til å være feilen) eller andre sensorer.
killarinc Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Er ikke alltid feil på kam/veiv sensor kommer opp. Skjedde med min men viste det ikke på diagnose.
Mikael-B Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Er ikke alltid feil på kam/veiv sensor kommer opp. Skjedde med min men viste det ikke på diagnose. Det er helt sant, hvis det kun er dårlig kontakt eller en skurrende sensor.
Torminator Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 Er ikke alltid feil på kam/veiv sensor kommer opp. Skjedde med min men viste det ikke på diagnose. Det er helt sant, hvis det kun er dårlig kontakt eller en skurrende sensor. Blir det ikke lagret som tidligere feil heller? Mistenker at det er dårlig kontakt/noe synger på siste verset siden det fungerer greit innimellom.
Torminator Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Fikk tatt diagnose idag, men ingen feilmeldinger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå