mudbug Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 Selv har jeg erfart at bærekula nede har en tendens til å gi for mye camber når den er utslitt. Det har jeg også erfart. Dumt å ta en hjulstillingskontroll med slitte bærekuler, så få sjekket opp dette før du skifter hjul og justerer camber og spissing. Har du noe bilde av bærekule???
Hollabaloo Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Har du noe bilde av bærekule??? Bilder i denne tråden: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=195212 Video: Video av utslitt bærekule:
Margido Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Den sprekka du har på innsiden av dekket har vel lite med feil hjulvinkel å gjøre. Ser heller ut som noe som tar i hjulet på innsiden og skjærer det opp.
Kjexx Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Den sprekka du har på innsiden av dekket har vel lite med feil hjulvinkel å gjøre. Ser heller ut som noe som tar i hjulet på innsiden og skjærer det opp. +1 Kanskje du har på kanten impress på felgene dine? Så dekka tar i fjærbeina innimellom? Feks i svinger... Sjekk klaringa mellom der...
S.Hafsmo Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Ser for meg ut som feil toe-in. Det viser seg somregel i innerkant eller ytterkant av dekket. Litt vanskelig å skille det fra camber når man ikke har et bilde av hele dekket.
Hollabaloo Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 er vel ikke bærekule bak på disse??? Det er vel mer korrekt å kalle den ytre bærearmsforing. Også kalt knirkeforing. Det er ihvertfall ei kule inni der.
mudbug Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Jeg har bestilt timer for 4-hjulskontroll på fredag, vi får se.
mudbug Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Jeg holder på å se etter 18" felger og dekk. Jeg vil helst med svart felger med fetekant denne gangen. Har dere noen anbefalt??? Hvilken dekk som er best??? Takker. en såånt for eksp.:
jolly Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Er vel litt redd for å "banne" he nå men det er ikke det jeg gjør. For meg ser dette ut som regummierte dekk , og at det er den nylagte banen på dekket som er i ferd med å løsne. Er kanskje ikke det , men det ser slik ut. Håper imidlertid at det ordner seg , og at du finner ut hva som forårsaker dette.
mudbug Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Er vel litt redd for å "banne" he nå men det er ikke det jeg gjør. For meg ser dette ut som regummierte dekk , og at det er den nylagte banen på dekket som er i ferd med å løsne. Er kanskje ikke det , men det ser slik ut.Håper imidlertid at det ordner seg , og at du finner ut hva som forårsaker dette. Dette var Goodyear eagel F1 som jeg kjøpte komplett nytt for 4 år siden. Skal ha 4 hjulskontroll på fredag.
ohboy Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Dette er jo helt valig på BMW. Alle BMW biler har jo litt negativ camber bak. Ergo innv. slitt
bjsyse Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Kan jo kjøpe camberjusterings stag bak så slippe du det problemet med senket bil, hvertfall mindre slitasje.
aigin Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Litt feil å tro at Camber sliter dekk på innsiden, er nok spissinga som ikke er kompensert riktig opp i mot Camber..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå