Gå til innhold

Alvorlig slitne innvendig dek -resultat av 4-hjulskontroll


mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg oppdager tilfeldig min dekk. Ser at de er slitne innvendig med sprekker på 3 hjul, 2 bak og på passasjesiden. Hva er galt?? Jeg tror det er feil i bak- og forstilling??? Takk for rådet.

Må jeg ha ny dekk før jeg kan kontrollere 4 hjulskontroll????

Bakhjul

s7lbj16zcvlp93aoj9mv.jpg

r2lkkcyf1y1ld6nqrld3.jpg

1tbhsnmjjgqmhmj6yb5t.jpg

bno6bafldckkpziy9wyd.jpg

foran hjul

qziyth8538d652hkk7th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så å si alle bmw med senk har slik camber. prøv å ta en firhjulskontroll. jeg hadde ikke kjørt en meter lengre med de dekka der

Jeg oppdaget tilfeldig nå. Jeg vet ikke om min bil er senket. Hvordan finner man ut om bilen er senket ellers ikke????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original høyde tror jeg i allefall..

Jeg vil tro det er noe som bør skiftes i bakstillingen. Selv har jeg erfart at bærekula nede har en tendens til å gi for mye camber når den er utslitt. Da vil dekket slites mye på innsiden. Men det kan også skyldes feil spissing. Du bør få noen til å gå over understellet, bytt det som er nødvendig og få alle vinkler justert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være noe alvorlig galt siden dekket sprekker opp, så få sjekket opp bakstillingen skikkelig. det må ha blitt sånn i løpet av kort tid pga sprekkene. Hjulet har nok balansert på veien i innerkanten av felgen. Du har hatt flaks for at det ikke har revnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være noe alvorlig galt siden dekket sprekker opp, så få sjekket opp bakstillingen skikkelig. det må ha blitt sånn i løpet av kort tid pga sprekkene. Hjulet har nok balansert på veien i innerkanten av felgen. Du har hatt flaks for at det ikke har revnet..

Ja det er flaks. Jeg har vært biltur fra Stavanger til Gøteborg i sommer. Det er utrolig flaks :D[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg erfart at bærekula nede har en tendens til å gi for mye camber når den er utslitt.

Det har jeg også erfart. Dumt å ta en hjulstillingskontroll med slitte bærekuler, så få sjekket opp dette før du skifter hjul og justerer camber og spissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...