530V8 Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Hei har en 93mod 530IA V8 som vibrerer en del under kjøring. det begynner når den girer til 5. og er verst når den legger in "lock up" i 5. giret, da ca 2000omdr. da kjennes det ut som en kjører med løs melllomaksel. har kontr hardy koblinger og om noe annet er løst, men finner ikke noe unormalt. men det er ingen eller minimalt med vibrasjoner når motoren er kald, det er når den blir varm at det begynner. det er verst fra 90-120km/t over det så blir det betydelig redusert. har fått høre mye rart, alt fra knekt viskose vifte til ubalanse i converter. men tenkte å høre om noen som har noen tips til hva jeg kan prøve? Ole Andreas
S. Gunstad Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Heihar en 93mod 530IA V8 som vibrerer en del under kjøring. det begynner når den girer til 5. og er verst når den legger in "lock up" i 5. giret, da ca 2000omdr. da kjennes det ut som en kjører med løs melllomaksel. har kontr hardy koblinger og om noe annet er løst, men finner ikke noe unormalt. men det er ingen eller minimalt med vibrasjoner når motoren er kald, det er når den blir varm at det begynner. det er verst fra 90-120km/t over det så blir det betydelig redusert. har fått høre mye rart, alt fra knekt viskose vifte til ubalanse i converter. men tenkte å høre om noen som har noen tips til hva jeg kan prøve? Ole Andreas Funnet ut noe om dette? Jeg har identiske symptomer, og convertern er hovedmistenkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå