Gå til innhold

Svindlere på finn.no??

nOcK
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg selger bmw'en min på finn, men jeg har fått mange hendvendelser av engelsk snakkende og skrivende folk som gjerne vil kjøpe bilen min over paypal raskest mulig, og sender dems "car agent" til å hente den når betalingen er gjort.

Dette er en bil som ligger ute til 20k og kan ikke helt skjønne hvorfor noen ville importere den....

Hva tror dere om dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, noen på jobben som sier de har hørt om noe lingnenes, men de ville ha deg til å registrere deg på en fake paypal side. I mitt tilfelle så spør de bare etter paypal adressen min, høres jo troverdig ut, but still....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk på noen måte, men jeg skjønner egentlig ikke at folk en gang spør om sånne ting, når de får hendvendelser på andre språk enn norsk, eller om det er noe som i den minste grad virker mistenksomt. Har solgt mange biler, og deler både her å på FINN.no / autodb osv, men alle hendvendelser der det skal brukes et 2.ledd går rett i søpla for min del.

At noen som befinner seg i et annet land skulle ha interesse av å kjøpe din bil, vil ha paypal-opplysninger, konto.nr eller andre ting er for meg innlysende svindel. Når det også ikke finnes et telefon.nr, eller det gis beskjed om at "en kjenning" skal fikse betalingen eller henting av bil burde det gå opp et lys for de fleste oppegående mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk på noen måte, men jeg skjønner egentlig ikke at folk en gang spør om sånne ting, når de får hendvendelser på andre språk enn norsk, eller om det er noe som i den minste grad virker mistenksomt. Har solgt mange biler, og deler både her å på FINN.no / autodb osv, men alle hendvendelser der det skal brukes et 2.ledd går rett i søpla for min del.

At noen som befinner seg i et annet land skulle ha interesse av å kjøpe din bil, vil ha paypal-opplysninger, konto.nr eller andre ting er for meg innlysende svindel. Når det også ikke finnes et telefon.nr, eller det gis beskjed om at "en kjenning" skal fikse betalingen eller henting av bil burde det gå opp et lys for de fleste oppegående mennesker.

Enig med siste taler.

En annen ting som nesten begynner å bli slitsomt,er at det dukker opp minst en tråd i uka om AKKURAT det samme temaet.

Dersom du føler trang til å varsle andre eller spørre et forum om det er svindel når en sjømann e.l. vil kjøpe bilen din via en agent,bør du kanskje tenke deg om en liten gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...