fredrik22 Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Saken gjelder min BMW 318i E46 1998mod. Problemet er at sentrallåsen ikke fungerer som den skal. Jeg får til en hver tid låst igjenn bilen, men ikke alltid åpnet den. Jeg har prøvd og bytte batteri i nøkkel, koble fra/til batteriet og starte/stoppe bilen får så og låse igjenn uten hell. Hvis jeg holder åpne knappen inne så fungerer nødsystemet med att rutene går ned. Bagasje luke knappen fungerer som den skal. Dette er en feil som jeg har registrert for en god tid tilbake, men når feilen ikke vedvarte, tenkte jeg ikke mere over dette. Enkelte ganger fungerer sentrallåsen og andre ikke. Er det bare og sende den til feilsøking eller finnes den noe jeg kan gjøre selv?
bmwx1xdrive23d Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Har samme feil på min bil:) nøyaktig det samme. Går dørene dine i sperr og? Har hatt noen akrobat øvelser med mine 115 kg inn gjenom viduet for å komme inn når det er i sperr:)
aigin Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Driveren i førerdøra går ikke fullstendig i lås, derfor så tror systemet at den fremdeles står ulåst. Prøv å skift enheten i førerdøra.
fredrik22 Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Driveren i førerdøra går ikke fullstendig i lås, derfor så tror systemet at den fremdeles står ulåst. Prøv å skift enheten i førerdøra. Er denne enheten veldig dyr?
aigin Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 rett i underkant av et par høvdinger tenker jeg Men du må teste den ut ved å slå ned låseknappen i det du låser bilen. Går det fint å låse den opp etter det så har du funnet problemet. test også andre siden.
bricks Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Saken gjelder min BMW 318i E46 1998mod. Problemet er at sentrallåsen ikke fungerer som den skal. Jeg får til en hver tid låst igjenn bilen, men ikke alltid åpnet den. Jeg har prøvd og bytte batteri i nøkkel, koble fra/til batteriet og starte/stoppe bilen får så og låse igjenn uten hell. Hvis jeg holder åpne knappen inne så fungerer nødsystemet med att rutene går ned. Bagasje luke knappen fungerer som den skal. Dette er en feil som jeg har registrert for en god tid tilbake, men når feilen ikke vedvarte, tenkte jeg ikke mere over dette. Enkelte ganger fungerer sentrallåsen og andre ikke. Er det bare og sende den til feilsøking eller finnes den noe jeg kan gjøre selv? Samme feil med begge nøkler?
fredrik22 Skrevet September 1, 2011 Forfatter Skrevet September 1, 2011 rett i underkant av et par høvdinger tenker jeg Men du må teste den ut ved å slå ned låseknappen i det du låser bilen. Går det fint å låse den opp etter det så har du funnet problemet. test også andre siden. Da skal jeg prøve dette, takk skal du ha:)
fredrik22 Skrevet September 1, 2011 Forfatter Skrevet September 1, 2011 Saken gjelder min BMW 318i E46 1998mod. Problemet er at sentrallåsen ikke fungerer som den skal. Jeg får til en hver tid låst igjenn bilen, men ikke alltid åpnet den. Jeg har prøvd og bytte batteri i nøkkel, koble fra/til batteriet og starte/stoppe bilen får så og låse igjenn uten hell. Hvis jeg holder åpne knappen inne så fungerer nødsystemet med att rutene går ned. Bagasje luke knappen fungerer som den skal. Dette er en feil som jeg har registrert for en god tid tilbake, men når feilen ikke vedvarte, tenkte jeg ikke mere over dette. Enkelte ganger fungerer sentrallåsen og andre ikke. Er det bare og sende den til feilsøking eller finnes den noe jeg kan gjøre selv? Samme feil med begge nøkler? Jeg har bare en nøkkel til sentrallåsen den andre er bare en standar nøkkel.
Thundercoil Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Jeg har samme problem på min E46, men på diagnose kom det opp relé. Så håper det er så lett, og ikke noe mer som en diagnose ikke kan fortelle. Hehe.
snaters Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Har hatt samme feil på min bil og det høres ut som dette er samme feilen. Problemet ligger i 2 rele på grunnmodulen (plassert bak hanskerommet). Alternativene dine er å kjøpe ny grunnmodul som vil koste 3-4-5 tusen ink koding, eller å kjøpe nye rele på ebay og få noen til å lodde de på. Har selv gjort sistnevnte med godt resultat Guide til hvordan du får ut grunnmodulen er her: http://www.bmwgm5.com/
Thundercoil Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Fant det ut i går faktisk. At det var releer i den GM5 modulen. Men det er visst litt komplisert lodding. Suge vekk gammel tinn, litt knot og klarlakk. Hehe. Så jeg skal sende min til tyskland. http://translate.google.com/translate?u=http://www.re-electronics.de/&hl=de&ie=UTF8&sl=de&tl=en Trykk på "repair" lenken-> Deretter "BMW", så er GM5 den øverste på siden som kommer frem.
thoslags Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Sentrallåsen min kødder seg av og til, så misstenker då at grunnmodulen er defekt. Kan grunnmodulen gi feilmeldinger på baklyktene? Eg får feilmelding på dei, men slokker seg så fort som eg vrir om tenninga. Feilmeldinga kjem og går. Men lyktene fungerer som dei skal. Veldig irriterende problem. Ka som kan få grunnmodulen til å tulle egentlig? Var engang det hadde vore veldig kaldt over natta så var det endel kondens på eit cd cover som låg i hanskerommet. Kan fukt vere problemet? Håper noken kan svare meg.
Thundercoil Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Det eneste jeg har hørt, er at det enten er dårlige loddinger/ledere, eller at det er små komponenter som får høy belastning. Men har også merket at det tuller seg oftere når det enten er kaldt, eller når den sto i solsteken.
thoslags Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Takk for svar Ja lurer litt på det der. Men skal iallfall demontere for å sjekke etter lekkasje. Men lure på koffor eg har fått feilmelding på baklyktene som kjem og går. Kan det ha noke med grunnmodulen å gjere, eller er det eit separat problem mon tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå