Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 857
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har meg og "Mr X" jobba litt.

Vi har fått tatt å hogd en diff, så den ble en lett dummy, tatt av bredder, slipa all sparklen, lage div rør, kappa vekk org demper fester, og alt av innerskjermer, og tengt en hel del på hvordan hele bakstillinga skal stå. :shock:

Mr`n er en jævel til å kappe vekk. :shock:

Tror jaggu dette blir bra jeg :mrgreen:

015-5.jpg

014-5.jpg

016-4.jpg

Slitent diff hus med nytt lokk :D

017-5.jpg

Skrevet

Yezz!!! Endelig!

Etter 23 siders diskusjonsfora kommer nå bildene jeg har venta på. Dette ser både bra og gøy ut!

Lykke til videre, og pøs på med bilder!!

Skrevet
M3 E30 diff du skal bruke, med e36 lokk? Det diff-lokket stammer vel fra E36 325i o.l?

Ramlet nettopp inn et slikt lokk hos meg også, med ektra kjøling på.

Ja, er fra 325-M3 3.0 E36, som passer på 188 diffen til E30 også. :D

Men med kjøle ribber, hvor fikk du tak i det da ?? :shock:

Bilder og info, kommer når vi får gjort noe videre. :D

Skrevet

Kan vel bruke speed føler fra E36 vel ?

Så høyt det påfyllings lokket/ skruen sto på det kjøle lokket da ! :shock:

Vurderer kjøler, men skal prøve litt først. Skal ha minst mulig som kan lekke og sje noe med.

Skrevet

På innsiden der speedsensoren står på E36 dekselet, er det helt flatt. Mens på E30 bygger det lengre ut. Du ser det med en gang, for du får ikke på dekselet uten å skifte triggerhjulet.

Det bilde "lyger" nok litt pga det er lengre/lavere enn originalt pga kjøleribbene. Viss du følger linjen fra foringen til påfyllingshullet, ser det bedre ut :)

Skrevet

Jeg har akkorat kjøpt meg eletrisk olje pumpe til diff olja mi. Ser vac har komplett kitt med pumpe, slanger, kjøler nipler til 3500. Men jeg har kjøler og slanger fra før, så jeg kjøpte pumpe på ebay. Men tenkte litt på om man burde lage til girkasse også? Eller blir ikkje det så varmt der? :)

Blir grisegrom denne yngve!:)

Men skal ikkje du ha noe å kjøre til denne sessongen da?:o

Skrevet

Jeg kjører med grom olje, og har vel aldrig sjekka diff olja, men gir kassa har jeg det. Den blir varm den, men ikke så den koker. :shock:

Jeg håper på at denne skal være ferdig til høsten ( sept treffet) Ellers har jeg kansje en E46 M3 med kompressor og masse mods til disp. :D

Skrevet

Spørs om jeg får montere kjøling på girkassa også da;) har ikkje økonomi til å kjøpe ny;) hehe:p men ser mørkt ut å få laga meg kjøling på diffen:s m3 3.2 diff og der ser ikkje det ut som det er plugger i lokket:s kun en plugg i selve diff huset:s kjenskap til disse diffene du yngve? Har ikkje vært nede i lokalet å sett etter selv men etter delekatalågen til gs såg det sånn ut:s

Hadde vært rått å sett denne i akson til høsten:)

Åå? Gamle bilen din?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...