e30freak Skrevet August 31, 2011 Share Skrevet August 31, 2011 Tja, etter mye om og men av bil valg. Havnet valget på BMW 316 E30 1990. Utgangspunktet på denne bilen er MEGET bra, NULL RUST! Planene mine for denne ombyggingen, blir å kjøpe en orginal e30 325. For deretter å bruke understellet, gir og motor. Motor: - Full overhalling. - Bytte alle pakknigner. - Muligens bytte rådelager og kulelagerene. - Lakke motordeler' Gir: - Bytte alle giroverføringer. - Bytte til Short-skift. Understell: - Bytte til Powerflex i alle foriger. - Bytte alle kule og endeledd. - K-sport coilover kit - Uniball topplager forran/bak - 25% sperrediff. - Sandblåse og lakkere understellet SORT Fargekombinasjoner under bilen: - Bærearmer F/B blir SØLV/GRÅ. - Bremserør og bensinrør blir GULE. - Bensintank vil muligens bli GUL. - Hele undersiden er TECTYL behandlet. (SORT) - Calippterene blir SORTE med Kawasaki GRØNNE klosser. Planen ibegynnelsen var å pusse vekk alt av gammel TECKTYL og UNDERSTELLS MASSE under bilen, for deretter å lakkere hele undersiden. Etter at jeg hadde pusset de fremmre hjulbuen, fant jeg ut at dette ville ta en evighet. Så da bestemte jeg meg heller for å epoxygrunne det jeg hadde pusset ned til stålet og male opp hjulbuene forran med hammerlakk. Underbilen skrapet jeg vekk alt av gammel Tecktyl og sprøytet på nytt. MERE OM BYGGINGEN, FREMGANG OG PLANER KOMMER. BILDER KOMMER VELDIG SNART! Håper å høre deres meninger og forslag Tar ALL den hjelpen jeg kan få! Føre jeg hentet den. Halveis ferdig pusset. 2 lag med Brunox 2 lag med Hammerlakk Ferdig med Tectyl Pusset og grunnet/lakkert påfyllingsrør Slipet ned og grunnet/lakkert bensintanken Vært å hentet meg dele bilen Ei e30 325i Begynt å ribbe bilen innvending. DET VIL BLI LAGT UT EN "TRÅD" TIL ALLE DELENE SOM SELGES! Da var motoren på vei ut av donorbilen Løftet gikk nesten knirkefritt! Motor plassert i motor stativ klar for overhalling og vinterlagring! Donor bilen ferdig RIBBET Delene ligger til salg! Og ja, fotolusa ved panserene er også til salg! ;D Holdt på et par dager nå, med å få tatt ned understellet på 325`n. Planen videre nå blir å demontere alt understell, slik at det kan pusses og lakkes Foringer og kuleledd vil bli skiftet ut Innkjøp den neste måneden er: - Alle Powerflex foringer. - Alle kuleledd i For/bakstilling - FK konigsport coilovers - 25mm stabstag fra Ireland Engineering - Rustfritt eksos anlegg komplett med manifold - Slisset bremseskiver F/B Understell ferdig pusset og klar for lakkering Da var bensintanken montert igjen Traversene ferdig lakket Bærearmer ferdig lakket difflokket ferdig pusset og lakket ' Diff lokket ferdig satt sammen med gule bolter og powerflex Motorblokk ferdig lakket. Har også pusset ned stempelene for sot Toppen er tatt av og vasket Bremserør er montert GULT ER KULT! ;D Nå er det en stund siden jeg har oppdatert her! Har blitt stor fremgang! Diff`n og travers er montert! Tannstangen er montert Innsug og diverse deksel er lakket med Aluminium! Motoren "nesten" ferdig satt sammen! Motoren er satt inn! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Blir bra det greiene her, fy for et strøkent karosseri ja ! Får satse på at vi kan ha et par startklare bøllete "søndagsbiler" til neste sesong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Du som endte med denne ja Jeg som kjøpte motoren som sto i den før skjønner du. Kikket litt på bilen også og jeg har aldri sett en så strøken original E30! Så gratulerer med bra utgangspunkt. Skal du registrere den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30freak Skrevet September 1, 2011 Forfatter Share Skrevet September 1, 2011 Jorg1s1: Hehe, etter mye om og men så blei det til at jeg kjøpte den! ja, som sagt så har jeg ikke funnet noe rust enda, så utgangspunktet er veldig bra sparer meg for mye karrosori arbeid Olan: kan nesten ikke vente!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30freak Skrevet September 4, 2011 Forfatter Share Skrevet September 4, 2011 Nå gjenstår det å ribbe 325 for understell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 344i Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Hej. hade den svenske otp i regnr?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Se der ja, ikke mye igjen av rust holken nå. Får vel 2500,-kr ved å kaste den denne mnd tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30freak Skrevet September 4, 2011 Forfatter Share Skrevet September 4, 2011 Hej. hade den svenske otp i regnr?? Beklag meg for at jeg spør, men hva betyr OPT? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30freak Skrevet September 4, 2011 Forfatter Share Skrevet September 4, 2011 Se der ja, ikke mye igjen av rust holken nå. Får vel 2500,-kr ved å kaste den denne mnd tror jeg. Takk for tipset! Da erre bare å RIBBE`n HELT! Bilen har nesten tjent seg opp i seg selv, bare i dele salg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Er den røde allerede registrert i Norge? Hvis ikke kan det nok være lurt å registere den først, før du bygger om. Å få førstegangsregistert ombygde biler i Norge er nesten umulig, og kjempedyrt om du er så heldig å få det til. Du burde ikke skrote en E30 325 for 2500kr... Hvor man 325r kontra 316 og 318 finns det i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Du burde ikke skrote en E30 325 for 2500kr... Hvor man 325r kontra 316 og 318 finns det i Norge? +1! Tøft prosjekt og et flott utgangspunkt! *følge med* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Jaså Dan, du fikk rota deg inn her ja? Gratulerer med e30, ser ut som et dritbra karroseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 344i Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Hej. hade den svenske otp i regnr?? Beklag meg for at jeg spør, men hva betyr OPT? Menar om numerskylten hade OTP??? ser ut som mitt ex bil, jag som satte ditt M-tech front i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30freak Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Hej. hade den svenske otp i regnr?? Beklag meg for at jeg spør, men hva betyr OPT? Menar om numerskylten hade OTP??? ser ut som mitt ex bil, jag som satte ditt M-tech front i så fall. Det er stor mulighet for at det er din gamle e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30freak Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Er den røde allerede registrert i Norge? Hvis ikke kan det nok være lurt å registere den først, før du bygger om. Å få førstegangsregistert ombygde biler i Norge er nesten umulig, og kjempedyrt om du er så heldig å få det til. Du burde ikke skrote en E30 325 for 2500kr... Hvor man 325r kontra 316 og 318 finns det i Norge? Den rød er ikke registrert i norge enda Har planer om å hive over alt 325 understellet og sette inn en 316 motor, for deretter å registrere og godkjenne den Tror jeg kommer til å beholde 325 karoserriet, men er litt itvil enda. Det er VELDIG mye rust på den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå