Hollabaloo Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Det står CHF 11S only på servooljelokket på min E39, men servooljen i beholderen er rød i tillegg til at det kommer sånn velkjent servo-"uling" av og til (svakt).... Derfor har jeg lyst til å bytte. 1) Er det noen som har erfaring med bytte av servoolje på E39? På den gamle Mercedesen min ble jeg anbefalt å gjøre følgende: 1. Koble fra returslangen til beholderen, og la returolja gå i ei bøtte 2. La en medhjelper vri rattet fram og tilbake, mens man etterfyller ny olje i beholderen. Gjør dette til man ser at kun frisk olje kommer ut av returslangen og ned i bøtta. 3. Koble på returslangen igjen og fyll opp olje i beholderen til MAX-nivå. 4. Kjør en tur, kontroller nivået på nytt og evt. etterfyll. 2) Er det noen grunn til ikke å bruke Biltema sin CHF 11S olje? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Servoolje-CHF-11S/ 3) Finnes det et servoolje-filter som man kan bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Metoden din er samme som jeg har brukt, fungerer fint. Kjøpte servoolje fra GS Bildeler, da fikk jeg original BMW olje tiltenkt min bil. Ikke noe filter du skal bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå