Selbyggen Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Hei! Har lest meg frem til hvordan en finner hvilken lakk bilen har, men under panseret står det 2 forskjellige farger; BMW-montrealblau-metallic 297/5 Dunkelblau 2 122 648 Er det pga 2 lag, blanding eller forskjellige steder på bilen? Har fått noe smårust i underkant av bilen og rundt hjulene som jeg tenkte å prøve meg på før vinteren kommer. Planen er å kjøpe rustfjerningspakke med grunning etc fra nettet og prøve å utføre en form for lakkering selv Har aldrig prøvd noe slikt før, men en gang må bli den første. Så får det heller sendes til noen som kan det etter at jeg selv har prøvd Fant noe som virket veldig lovende etter å ha lest meg rundt på div. plasser: Bilpakke 1B ( Rustflekker karrosseri utvending) NOK 942 ,- Corrofix 0,5 liter Rustkiller EXP 0,5 liter FerroPrimer EXP 0,5 liter Renomé IsoGrunn 0,5 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selbyggen Skrevet September 1, 2011 Forfatter Share Skrevet September 1, 2011 Ingen som har noen ide om hvorfor det står "Dunkelblau" under fargen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohboy Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Ingen som har noen ide om hvorfor det står "Dunkelblau" under fargen? Ehh halloooo det er jo det fargen heter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Ingen som har noen ide om hvorfor det står "Dunkelblau" under fargen? Ehh halloooo det er jo det fargen heter Nei, så enkelt er det nok ikke. Dunkelblau er en egen BMW farge og har en egen fargekode, 263. Jeg tror dette kan dreie seg om det samme som på min GT. Der står det først fargekode (med nummer), under der står det hvilken farge grunningen skal ha (for å gi rett toppfarge). Vanligvis brukes det bare lys grunning til alle lakkfarger, og derfor blir det ikke beskrevet at det skal være lys grunning. Men på enkelte farger må det brukes spesifike farger på grunningen for at lakken skal få riktig effekt/nyanse/utseende. Jeg vil tro det også er sånn på din, Montrealblau - Metallic (fargekode 297 / nyanse 5) er hovedfargen men, for å oppnå den fargen må man ha grunning i dunkelblau (mørkeblå). Correct me if i`m wrong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selbyggen Skrevet September 1, 2011 Forfatter Share Skrevet September 1, 2011 Takk for svar! regnet med det var noe slikt. Da får jeg se om jeg får skaffet en annen grunning en det som er med i den pakken jeg hadde tenkt å kjøpe ohboy; hadde du lest hele innlegget godt hadde du spart deg for den kommentaren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Stemmer det, er fargen på grunningen/fyller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå