Gå til innhold

Nettopp kjøpt 118d, Godt kjøp?

chrlod
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Da har jeg endelig kjøpt meg BMW og er et fullverdig medlem :)

Bilen er en Alpin hvit 118d 3-dørs (E81) 2009-mod (førstegangsregistrert 07.2008). Det er altså 143 hesteren. Den er kjørt 52500 km, og er i helt perfekt stand (skadefri). Bilen er kjøpt av tysk BMW forhandler. Det er en Premium Selection bil som vil si det skal være minimim 10000 km igjen før service, bytte av bremser, og 70 andre parametre. Den er altså svært godt gjennomgått, og leveres med ett års garanti (ubegrenset kilometer). Jeg har blitt lovet at eventuelle garantisaker kan ordnes med partnere i Norge. Forhandler har til og med lakket bak og forfanger for å få bort det som var av steinsprut.

Av utstyr er det full M-sport pakke + Advantage og Comfort. Det inkluderer utstyr som Chrome Linje Eksteriør, Høyglans Shadow Line, M Aerodynamisk pakke, Solbeskyttelse glass, sport suspensjon, Oppbevaringspakke, armlene foran, kjørecomputer, taktrekk Anthracite Individual, M skinntrukket ratt, sportsseter for fører og forsetepassasjer, automatisk klimaanlegg, Park Distance Control (PDC) bak, Servotronic, Diselpartikkelfilter, Setevarme og Xenonlys.

For herligheten måtte jeg gi 14.600,- Euro (netto i Tyskland), eller 209.000,- NOK ferdig importert, registrert og levert på døren hjemme. I forhold til de bilene og prisene jeg finner på finn.no virker det som jeg har gjort et svært bra kjøp. Hva sier dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Bilen er akkuratt kjøpt, så det går desverre noe tid før jeg har den og får tatt bilder :( Det er vel ulempen med import. Forhandler holder enda på med sjekk av slitedeler for å finne ut om de må bytte noe før den sendes oppover. Premium Selection bilene gjennomgår visst en svært omfattende kontroll. Tipper jeg har den her rundt midten av måneden. Kan trygt si jeg gleder meg som en unge...

Har alltid hørt det ikke er så mye å spare på tyskimport. I forhold til tilsvarende biler på finn.no sparer jeg over 40.000,- + får en bil som er skikkelig rengjort + bonet, null skraper/steinsprut, grundig gjennomgått og med ett år full garanti. Den siste biten der er jo også verdt noen tusen kroner. Til nå er jeg svært fornøyd med kjøpet - som egentlig var ganske på impuls :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...