eirikrei Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Sliter med KRAFTIG tikking/rasling/kakling i motoren min (318iN42). Har nylig tatt motorrens og oljeskift med filter, uten at lyden ble merkbart bedre. Her er noen videoer jeg fant på youtube, og min hørest ganske så lik ut som dette! Jeg kan utelukke alle reimhjul som går på multireima, da jeg har vært av med den og sjekket dette. http://www.youtube.com/watch?v=Jrjzkabw9wY http://www.youtube.com/watch?v=VxhVlOs2 ... re=related Noen som har noen innspill?
bmwx1xdrive23d Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Har du byttet registerkjede strammer? Har vært borti da disse motorene var nye, at vi byttet noen topper pga ulyd grunnet feil på 3. kam aksel. Denne styrer ventil løfte høyden, og fungerer som gassspjel. Dette gjalt hovedsaelig 02 modeller. Om det er dette er tilfelle med din vet jeg ikke, men vi byttet nok 50 topper pga i 03-06
eirikrei Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 Har du byttet registerkjede strammer? Har vært borti da disse motorene var nye, at vi byttet noen topper pga ulyd grunnet feil på 3. kam aksel. Denne styrer ventil løfte høyden, og fungerer som gassspjel. Dette gjalt hovedsaelig 02 modeller. Om det er dette er tilfelle med din vet jeg ikke, men vi byttet nok 50 topper pga i 03-06 Jeg har ikke byttet den, men den ble bestilt idag, så får jeg hvertfall begynt der! For det hørest mest ut som at det kommer fra registersiden. Kan forøvrig nevne at bilen har rullet ca 220000km
ohboy Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Kan med nesten 100% sikkerhet si at motoren er def. Kjede som er strekt, knekte skinner, skinner i bunnpanne som tetter oljesil og så def rådelager.
eirikrei Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 Kan med nesten 100% sikkerhet si at motoren er def. Kjede som er strekt, knekte skinner, skinner i bunnpanne som tetter oljesil og så def rådelager. Lyden kommer mest fra toppen virker det som, så kan støtte teorien med knekte/totalt utslitte skinner hvertfall. Det som slo meg når jeg først fikk denne lyden og. Liten erfaring med disse motorene, men jeg får hyve meg rundt å begynne å demontere tenker jeg. Mye jobb å komme til registerkjede på disse?
ohboy Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Det er fort gjort. Ta av microfilter, plate under microfilter, ta ut coiler og de to jordledningene så er det bare å skru av toppdekselet
Kennethe34 Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Ulyder fra disse motorene kommer som regel enten fra strekt kjede, defekt strammer til kjede, vanosenheter, og mulig 3.kamaksel (exenteraksel som regulerer løft på ventiler). Lytt med stetoskop, er lyden høyere på innsugnings eller eksosside er det sansynligvis vanosen (justerenheten) som er defekt. Demonter toppdeksel etter dette for å se om kjede er slapt.
eirikrei Skrevet September 3, 2011 Forfatter Skrevet September 3, 2011 Ulyder fra disse motorene kommer som regel enten fra strekt kjede, defekt strammer til kjede, vanosenheter, og mulig 3.kamaksel (exenteraksel som regulerer løft på ventiler).Lytt med stetoskop, er lyden høyere på innsugnings eller eksosside er det sansynligvis vanosen (justerenheten) som er defekt. Demonter toppdeksel etter dette for å se om kjede er slapt. Takk for godt svar Lytta litt med stetoskop i går, men klarte ikke helt plassere hvor det var mest lyd. Men skal ta en test til for å høre om jeg kan få noe forskjell på innsug og eksosside
eirikrei Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Løfter denne litt igjen i håp om noen gode tips igjen. http://www.youtube.com/watch?v=K1ySMfDB ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=Jrjzkabw9wY Disse videoene beskriver problemet kanskje godt vil jeg si. Det ryker mye hos meg også, av olje som kommer på eksos. Jeg ser at folk skriver på forskjellige videoer av samme type problem at "Crankcase Seperator Valve is leaking og vakuumpump defect." Min svake engelsk gjør at jeg ikke helt skjønner hva alt som står skrevet og forklart.. Hva er Crankcase seperator valve? Veivhusventilasjon eller? Hvor er den på denne motoren, og hvor sitter denne vakumpumpa? Er det denne vakuumpumpa i bakkant av toppen som menes tro? Kan den lage denne lyden jeg har, samt lekkasjen?
ohboy Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Den kan lekke ja, hender den lekker en del, men du må nok demontere toppdeksel for å kontrolere problemet med lyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå