Berzerk Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 hei, har en 2003, 320d.. bilen er gått 150 000. får vibrasjons lyd/kakling ved oppstart i 2-3 sekunder.. forsvinner om jeg gir litt gass, å er når motoren er kald lyden kommer, av og til når den er varm, når den har stått en halvtimes tid å jeg så skal starte den igjen.. ikke lyd i det hele tatt når motoren går på tomgang ellers:S kan dette være motorfestene, eller er det ventil løfterne som lager lyden? håper på svar:)
Kennethe34 Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 1 eller flere defekte glødeplugger kan lage slik lyd pga motoren ikke går på alle 4 rett etter oppstart. Om det ikke er det, så høres det ut som slitne løftere ja
Berzerk Skrevet September 3, 2011 Forfatter Skrevet September 3, 2011 jeg bytte alle glødeplugger i fjor på denne årstida.. når jeg tok av innsuget da, var det nesten helt igjenn kokset, så la jeg det i en balje med diesel å fikk rengjort det for koks å sot, koblet også ut egr ventilen da.. men er jo sikkert mere koks å sot rundt i motoren, når det var såpass mye i innsuget da.. kan sikkert prøve å ta en motor rens med sånn olje flush, å byttel olje et par ganger for å få rengjort skikkelig.. mn får den vibrasjon/ kakle lyden idet jeg slår av tenninga også. mn husker at den ble stillere etter at jeg bytta glødepluggene, mn den var der litt fortsatt.. virker som om det er blitt verre nå.. finnes det noen måte å måle glødepluggene på uten å ta av innsuget for å komme til? men di skal jo holde lenger enn 1 år.
aigin Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Hva slags oljetype viskositet bruker du? Høres ut som oljetrykket bygger seg svært så langsomt opp. Du bør nok ta det der alvorlig ja, en motorflush og bruk riktig type olje!
Kennethe34 Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Om du har den når du slår av tenninga er det enten motorfester eller svingningsdemper! La motoren gå, og kikk ned på svingningsdemperen, det skal ikke være kast i den. Du kan også demontere viftekåpe og kontrollere for sprekker i gummien på svingningsdemperen. Har du enda ikke fått frem noe, ta av multi og ac reim og slå på svingningsdemperen. Skal ikke komme metalliske lyder.
Berzerk Skrevet September 3, 2011 Forfatter Skrevet September 3, 2011 kjører på mobil fullsyntetisk 5-40 olje.. og bytter ojle på 10-12 000 hver gang.. ok, takker for svar, skal sjekke svingningsdemperen for kast.. ta bilen på bukk etter helga å gå over motorfester.. har et par kompiser som har bytta svingnings dempere, å de fikk ulelyd fra reim. da var deres biler gått rundt 200 000..
Berzerk Skrevet September 5, 2011 Forfatter Skrevet September 5, 2011 har nå feilsøkt litt, å finner ut at det er en dyse som lekker igjennom.. koblet til data å sjekket gjennomstrømning når bilen gjikk på tomgang, dyse nr 4 har trykk/gjennomstrømning 4,02 å de andre 3 har -0,25.. så får ny dyse på torsdag, så får prøve å bytte den å se da.. hvilken dyse er det egentlig som er nr 4? blir det den som sitter som nr 3 om man teller fra front av motor?
Kennethe34 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Dyse 4 er den som er nærmest torpedoveggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå