Gå til innhold

318is rykker og stopper UPDATE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 92 mod 318is

Under kjøring kan plutselig motoren stoppe og dø av, me mindre eg har full gass.. Da går den, Dette problemet kommer i tide og utide og bruker forsvinne visst eg bare ruser motoren flere ganger. Noen som er kjent med problemet? Dette er da m42 motoren.

Update: Merkes nå at om eg bare skal holde ett turtall (helt vilkårlig) så jager den, kan si det sånn at motoren går av og på med en slags "av-på" effekt..men den stopper ikke..Tomgangen er da 500 rpm..

Er noe sensor eller noe slags som kan vere gåen på innsug her, da eg gir full gass går den helt fint og drar normalt..

Noen med peiling??

Skrevet

kjøp en boks startgass og spray rundt innsuget ditt... om motor ruser seg så har du funnet ut hvor den suger falsk luft.

sjekk slangen mellom innsug og luftfilter for hull

Skrevet

Da har eg sjekket etter vakumlekkasjer, ingeting funnet..

Fortsatt er problemet at den vil dø av me mindre eg har full gass, ruser opp flere ganger så forsvinner det som vanlig..

Tips noen??

Skrevet

Da har eg sjekket etter vakumlekkasjer, ingeting funnet..

Fortsatt er problemet at den vil dø av me mindre eg har full gass, ruser opp flere ganger så forsvinner det som vanlig..

Tips noen??

Skrevet

kan være, den er dårlig vet eg, da bilen kan ha tomgang på alt fra type LAVT til 2500 rpm.. og lambdasone ga dårlig utslag på siste diagnose, men kan denne gjør at bilen rett og slett kutter??

Skrevet

hm..oki, ja dette kan jo gå i perioder, kjørte i går 60 mil..og skjedde vel 1 gang og varte i ett halvt minutt..mens i dag har eg kjørt 3 turer på 10 min elns og det har skjedd hver gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...