Gå til innhold

Startproblem, E30 ombygget fra b20 ->b25?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken årsmod er bilen? og hvilken årsmod er motor, hvis man monterer preface motor i facelift, så må man koble om litt på ting, og omvendt.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

skal sjekke ut det med grønn ledning fra hjene.....

motoren min er en preface, det samme er bilen også... alt var bare plug and play.......S 87modell

Skrevet

skal nok være plug and play det, husket og koble på kontakten som ligger ved hjernen? er en kontakt med 3 ledninger der, derilbant 12 v til hjerne.

Skrevet

hvor skal denne- du mener det stikkerhuset som ser litt anderledes ut en et vanlig et? det er to hvite stikkere pluss en svart stor rar sak. ingen passer overens med hverandre, det ligger bare dert:S

Skrevet

Er en hvit kontakt med 3 ledninger som går ut ved hjernen, og i fra bilen. Disse skal sitte sammens. er det ikke slik, så er det ikke preface motor du har, du gjenkjenner om det er preface motor ved att du ser att det sitter 2 trigger følere på girkassen, mot svinghjulet.

Skrevet

det jeg har testet:

bytte coil,

sjekke om det kommer gnist.

tenningstidspunkt ok

bensintilførsel riktig koblet, men veit ikke om det kommer noe..

jeg vet ikke, men regner med at alle dysene er i orden...

vet ikke hva mer det er jeg har å gjøre..

Skrevet
Når jeg bygget om, så brukte jeg b25 nett og hjernen, men den ville ikke starte, da var det en grønn ledning fra jernen som skulle ha + fra tenningslåsen, da startet den, mulig det er det?

Jeg hadde de samme syptomene og gjorde det samme, den grønne ledningen skulle da inn på coilen i mitt tilfelle. Vet ikke om det kan være til noe hjelp for deg men.

Edit: Har du gnist nå?

Ellers kan det muligens ha blitt brudd i kontakten inn på dyserekka, kontaktene inni den pleier å bli dårlige med åra. Jeg har hatt begge feila, men i to omganger. ;)

Skrevet

okei. det går en grøn ledning inn på coile fra før, altså en av to ledninger til de to "polene" så det jeg kan gjøre er å bare trekke den grønne ledningen ved enhet rett over til + eller b15 eller hva d heter til coil? altså til hvilken "pol" skal den inn på

Skrevet

jeg får ikke gnist!!!. coilen får ikke strøm idet hele tatt

den grønne ledningen ved hjenren til coil har jeg prøvd å koble sammen, men det funket ikke

skal coilen ha impulser som går fra ett eler annet sted ? for jeg får ikke start påm den har prøvd å feilsøke alt muøig i 5 timer ..... fatter ikke hva det er som er galt...???????

Skrevet

veivsensren??

vet ikke om 2.5 og 2liter sensoren er make. siden du kjører med 2liter hjerne burde du kansje hatt 2liter veivsensor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...